اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فجر۴۴ | بهره‌برداری ۱۲۹ پروژه برق‌رسانی در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۷۲ روستای مازندران برق‌دار هستند؛ درحالی که این آمار تا پیش از انقلاب ۷۳۸ روستا بوده است .

فجر۴۴ | بهره‌برداری ۱۲۹  پروژه برق‌رسانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران امروز درباره دستاوردهای چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: همزمان با ایام شکوهمند چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۲۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در حوزه توزیع برق مازندران به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل احداث و توسعه و اصلاح و بهینه‌سازی خطوط شبکه برق شهری و روستایی، عملیات جایگزینی سیم به کابل، توسعه و رینگ فیدر و مقاوم سازی و رفع ضعف ولتاژ شبکه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: در این ایام، در امور برق بابلسر ۳۴پروژه، امورهای غرب و شرق آمل ۲۱ پروژه، امورهای برق جنوب و شمال ساری ۱۹پروژه، سیمرغ ۱۰ پروژه، سوادکوه و سوادکوه شمالی ۸ پروژه، نکا ۷ پروژه، بهشهر و جویبار و فریدونکنار هر کدام ۵ پروژه، امور برق قائمشهر ۴ پروژه، گلوگاه و میاندرود و شمال بابل هر کدام ۳ پروژه و امیرکلا ۲پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. 

حسینی‌کارنامی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان برق در مازندران قبل از انقلاب اسلامی ۲۶۶ هزار خانوار بوده است، گفت: در حال حاضر و در حوزه جغرافیایی خدمات‌رسانی این شرکت ( از شهرستان گلوگاه تا آمل ) بیش از یک میلیون و ۵۳۱ هزار مشترک بوده که از این تعداد ۷۵ درصد آنان جز مشترکان خانگی هستند. 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۷۲ روستای مازندران برق‌دار هستند؛ د رحالی که این آمار تا پیش از انقلاب ۷۳۸ روستا بوده است.

کوروش موسوی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز در این‌باره، با بیان اینکه در قبل از انقلاب اسلامی هیچ نیروگاهی در استان وجود نداشت، اظهار کرد: ساخت نیروگاه ۲ هزار ۲۰۰ مگاواتی نکا، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کاسپین، نیروگاه ۵۰ مگاواتی نوشهر و ۲۵ نیروگاه تولید پراکنده از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان است.

وی افزود: تنها ۶ درصد از روستاهای استان در قبل از انقلاب برق‌دار بودند که اکنون به حدود ۱۰۰ درصد برای روستاهای بالای ۱۰ خانوار رسیده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعلام اینکه به دنبال دست‌یابی به شاخص‌های مدرن جهانی در حوزه برق هستیم، تصریح کرد: هوشمندسازی شبکه و افزایش بهره‌وری، کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان در سال‌های اخیر در صنعت برق پیگیری می‌شود.

موسوی یادآور شد: زیرساخت‌های برق در روستاهای استان توسعه یافته و به سمتی می‌رویم که خطوط و پست‌های فوق توزیع و انتقال در حال گسترش در روستاها است.

وی در پایان گفت: نداشتن خاموشی، برق مطمئن و پایدار از برنامه‌های پیش‌روی ماست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول