اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان خدمات حمل‌ونقل ریلی به افغانستان را متوقف کرد

شرکت راه‌آهن «ازبکستان تیمیر یولاری» اعلام کرد این کشور از اول فوریه خدمات حمل‌ونقل ریلی به افغانستان را متوقف کرد.

ازبکستان خدمات حمل‌ونقل ریلی به افغانستان را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت راه آهن «ازبکستان تیمیر یولاری» اعلام کرد این کشور از اول فوریه حمل و نقل ریلی به افغانستان را متوقف کرده چون مسئولان و مقامات بخش ریلی افغانستان نتوانست تعهدات قبلی خود را به موقع انجام دهند.

نمایندگان شرکت راه آهن «ازبکستان تیمیر یولاری» اظهار داشتند: روزهای 26 و 30 دسامبر سال 2022 میلادی در شهر «ترمذ» نمایندگان ازبکستان و افغانستان دیدار و اجرای تدریجی امور فنی را توسط کارگران راه آهن افغانستان در خاک افغانستان تا اول فوریه سال 2023 میلادی هماهنگ کردند.

علاوه بر این، در نشست شرکت «سغدیانا ترانس» و سازمان راه آهن افغانستان متقابلاً فهرست اقدامات لازم و هزینه خدمات را هماهنگ کردند. بر اساس آن، طرفین در مورد انعقاد یک قرارداد جدید تا 27 ژانویه سال جاری میلادی به توافق رسیدند.

نمایندگان شرکت راه آهن «ازبکستان تیمیر یولاری» تاکید کردند: با توجه به اینکه مقامات راه آهن افغانستان نمی‌تواند اقدامات هماهنگی را به موقع انجام دهد، خدمات حمل و نقل ریلی به افغانستان از اول فوریه متوقف می‌شود.

همچنین با هدف حمایت از کارآفرینان و همچنین تامین تداوم حمل و نقل بارها به افغانستان و جلوگیری از توقف بارهای ضروری، «سغدیانا ترانس» کمک‌های عملی را در حمل و نقل بارها از طریق جاده زمینی از مراکز لجستیک شهر «ترمذ» و از طریق بندر رودخانه «ترمذ» ارائه خواهد کرد.

گزارش افتتاح راه آهن «غلبه- حیرتان» از طریق منابع رسمی شرکت اعلام خواهد شد.

گفتنی است، خط ریلی «حیرتان- مزار شریف» در خاک افغانستان در سال 2010 میلادی ساخته شد و از سال 2011 میلادی تمام خدمات این خط ریلی توسط شرکت «سغدیانا ترانس» ارائه می‌شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول