اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حضور ۱۵۰ هزار محصل در اعتکاف دانش‌‌آموزی/ آغاز جشن تکلیف پسران از ۱۵ بهمن

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اعتکاف دانش‌‌آموزی با حضور ۱۵۰ هزار دانش‌آموز خبر داد.

حضور ۱۵۰ هزار  محصل در اعتکاف دانش‌‌آموزی/ آغاز جشن تکلیف پسران از ۱۵ بهمن

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم گلبانگ انقلاب‌در جمع خبرنگاران، درباره اعتکاف دانش‌‌آموزی، اظهار کرد: به صورت خودجوش تمام مناطق آموزش و پرورش که تقریبا ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش در سراسر کشور است با هماهنگی سازمان تبلیغات، کانون مساجد، شورای تبلیغات اسلامی و نهادهای فعال در برگزاری اعتکاف، یک مسجد به دانش‌‌آموزان دختر و یک مسجد به دانش‌‌آموزان پسر اختصاص دادند البته در برخی مناطق مثل شهر اصفهان بیش از یک مسجد را اختصاص دادند. 

وی ادامه داد: در هر مسجد به طور میانگین حضور ۱۰۰ دانش‌‌آموز را پیش‌بینی کرده‌ایم که در مجموع ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف حضور دارند. 

باقرزاده افزود: مهم‌تر از برگزاری اعتکاف، مراسم متناسب دانش‌آموزان است؛ توصیه کردیم که برنامه‌ها ویژه دانش‌آموزان از حیث مسائل معنوی، سخنرانی‌ها و دعاها طراحی شود؛ همچنین مربیان متخصص باشند که بتوانند یک فضای دلچسبی را برای بچه‌ها فراهم کنند. 

وی ادامه داد: بخشی از نشست‌های اوقات اعتکاف ما به پرسش و پاسخ اختصاص داده می‌شود چرا که دانش‌آموزان سرشار از سؤال هستند و تلاش کردیم که در مساجد، گفت‌و‌گو و پرسش و پاسخ را داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و با بیان اینکه عمدتاً دانش‌‌آموزان دوره متوسطه دوم در اعتکاف حضور دارند، گفت: ثبت‌نام در اعتکاف دانش‌‌آموزی از طریق مدارس و سامانه نورینو انجام می‌شود.

وی درباره جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر، گفت: برنامه‌های نور چشم که شامل آموزش احکام، نماز و تقلید شروع شده است و به طور نمادین جشن تکلیف پسران همزمان با ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) در استان‌ها آغاز می‌شود. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول