اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برنامه های شهرداری قزوین در دهه فجر اعلام شد/ اجرای بیش از ۱٠٠ برنامه محله محور در سطح شهر

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در دهه فجر خبر داد.

برنامه های شهرداری قزوین در دهه فجر اعلام شد/ اجرای بیش از ۱٠٠ برنامه محله محور در سطح شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین برجی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته بین شهرداری و شورای شهر در حوزه فعالیت های سازمان، شاخص هایی تدوین شد که موضوعاتی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست های تمدن اسلامی و اساسنامه سازمان فرهنگی نیز در آن لحاظ شده است.

وی افزود: اولین شاخصی که در نظر گرفته شده انسجام نظام‌ اجتماعی است که در این راستا برنامه های متنوعی برای دهه فجر در نظر گرفته شده و اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان برای برگزاری مراسمات این ایام تخصیص یافته است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: سیاست ما در برگزاری مراسمات، محله محوری است و بر این اساس برنامه هایی در حوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی تدارک دیده شده و تلاش شده در دهه فجر هیچ یک از نواحی و‌ محلات ما بدون برنامه نباشد.

برجی تاکید کرد: در حوزه ورزش، برنامه کوه روی خانواده، مسابقه فوتسال، مسابقات ورزش باستانی، ورزش قهرمانی شهر، ورزش های بومی و محلی، مسابقات بسکتبال مینی بسکتبال و موارد دیگری پیش بینی کرده ایم.

وی بیان کرد: در موضوعات فرهنگی و اجتماعی پنجشنبه اولین تجلیل بزرگ از حافظان قرآن کریم را برگزار خواهیم کرد که از ۱۷۶ حافظ کل قرآن و از ۴۱۸ نفر از حافظان جز با حضور هزار نفری حافظان و خانواده های آن ها تجلیل خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: اجرای گروه های سرود متنوع توسط اتوبوس گردشگری، برگزاری جشن محله انقلاب، فضا سازی مراکز سازمان فرهنگی و برگزاری جشن امیرالمومنین در ۳ محله از برنامه های در نظر گرفته شده در ایام الله دهه فجر است.

برجی عنوان کرد: اجرای دیوارنگاره در سبزه میدان، تجدید میثاق اهالی هنر با شهدا، برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب، کارگاه های قصه گویی در خانه فرهنگ، نمایشگاه کار آفرینی، مراسم خاطره گویی، اردوهای نوجوان و جوانان و جشن تولد انقلاب تحت عنوان گلبانگ الله اکبر از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ایام دهه فجر است.

وی یاد آور شد: جشن تولد انقلاب طرح اختصاصی و ویژه ای است که همزمان با ۱۹ کلان شهر دیگر برگزار می شود و طی آن خانواده هایی که تمایل دارند با پخت کیک و گفتن الله اکبر در پشت بام های منازل خود حاضر و وسایل نورافشانی توسط ما در اختیار آن ها قرار داده خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین توضیح داد: امیدواریم دهه فجر آغاز همکاری بین مدیریت شهری با تمام تشکل ها، سمن ها، ارگان‌ها و اصحاب رسانه باشد.

برجی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۱۷ شاخص در برنامه ریزی های این سازمان لحاظ شده که یک شاخص به صورت اختصاصی به موضوع فرهنگ شهروندی می پردازد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه کوک‌ چهارم از جمله برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود و مطابق آن مفاهیم و مضامین حوزه اخلاق را در شهر قزوین پویا می کنیم‌.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در نشست کلان شهرهای ایران که در کرمان برگزار شد شهرداری کرمان اعلام کرد هزار متر مربع زمین در کنار مزار سردار سلیمانی اختصاص می دهند تا هر شهروند قزوینی که جهت زیارت مزار سردار حاضر می شود مشکل مکان نداشته باشند.

برجی تصریح کرد: با برنامه ریزی ها و رایزنی های صورت گرفته توسط کلان شهرهای رشت، قم‌، کرمان، بوشهر و کمیسیون کلان شهرها ‌بناست تا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری مقاومت بیفتد و بر این اساس قزوین اردیبهشت ماه میزبان یک رویداد بزرگ است.

وی اعلام کرد: آورده نشست کلان شهرهای مقاومت می تواند توانمند سازی اشتغال آفرین باشد و اگر این موضوع محقق شود بستر ساز اشتغال برای شهروندان در حوزه هایی مانند شیرینی های سنتی، بازار فرش و صنایع دستی خواهد بود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در پایان گفت: برای اولین بار رویداد استارتاپی مطرح‌شده که تا آخر بهمن ماه قرار است ثبت شود و طی این رویداد رایزنی هایی صورت گرفته تا قزوین در کنار ۳ کلان شهر قم، شیراز و مشهد قرار گیرد. بر این اساس تمام‌ایده های نوین در جذب گردشگری های مذهبی را شامل می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول