اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اعتکاف ۸۵۰ دانش آموز و دانشجوی دختر در مصلی اسلامشهر

آیین معنوی اعتکاف ایام البیض ماه رجب با حضور پرشور بیش از ۸۵۰ دانش آموز و دانشجوی دختر اسلامشهری در مصلی این شهرستان آغاز شد.

اعتکاف ۸۵۰ دانش آموز و دانشجوی دختر در مصلی اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسجد جامع(مصلی) اسلامشهر در ایام البیض ماه رجب پس از دو سال تعطیلی و دوری از آیین معنوی اعتکاف حال و هوای خاصی به خود گرفته و از صبح امروز پذیرای نوجوانان، جوانان و بانوان معتکف شده است.

اعظم قالوچه دبیر مجمع بانوان انقلابی شهرستان اسلامشهر ‌و مسئول برگزاری اعتکاف در مصلی اسلامشهر، در حاشیه برگزاری این آیین در گفتگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: سنت اعتکاف راهی برای بریدن از همه دلبستگی ها و تعلقات دنیوی بوده و توجه اسلام به خانواده این کانون مهم و انسان ساز موجب شده تا نقش خانواده به ویژه بانوان عمیق تر و تاثیرگذارتر از دیگر افراد خانواده نشان داده شود.

وی افزود: اهمیت حضور بانوان در برنامه های اجتماعی و عبادی می‌تواند به رشد دینی و مذهبی بانوان کمک کند و برپایی مراسم اعتکاف بانوان و فراهم ساختن محیطی برای حضور مادرانی که دارای فرزند نوزاد و نونهال هستند، منجر به استقبال بیشتر بانوان جوان اسلامشهری شده است.

 

دبیر مجمع بانوان انقلابی شهرستان اسلامشهر با اشاره به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی، تاکید کرد: در حدود ۸۵۰ دانش آموز و دانشجوی دختر، بانوان حافظ قرآن و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، همسران، دختران و مادران شهدا با حضور در این آیین معنوی و روزه داری و عبادت به تزکیه نفس و خودسازی می پردازند.

وی گفت: برگزاری نشست های بصیرتی، تشکیل حلقه های معرفتی و تربیتی در حوزه خانواده، عفاف و حجاب، مفاهیم سیاسی و پاسخ به شبهات، هویت بخشی به نوجوانان، تربیت جنسی و چالش های بلوغ، جمعیت و فرزندآوری، باز تعریف هویت زنانه و تدبر در قرآن در این سه روز برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهد کودک در این ایام برای کودکان دایر است، تصریح کرد: برای کودکان ۵ تا ۷ سال بازی، نشاط و سرگرمی و برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال قصه های قرآنی و مفهوم تکلیف توسط مربیان پرورشی آموزش داده می شود.

قالوچه ادامه داد: نشست های روانشناسی تربیتی با موضوع ۲۰ اصل از اصول زندگی فاطمی، حلقه تدبر در قرآن، حفظ قرآن و ختم روزانه قرآن کریم از دیگر برنامه های معنوی، آموزشی و تربیتی در نظر گرفته شده برای نوجوانان و جوانان حاضر در این مراسم است.

مسئول واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام در اسلامشهر با تاکید بر اینکه مراسم اعتکاف بانوان همزمان در برخی مساجد سطح اسلامشهر در حال برگزاری است، بیان کرد: برپایی آیین اعتکاف در مصلی اسلامشهر با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری اسلامشهر، دفتر امام جمعه و اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار می شود.

 

گفتنی است در حاشیه این آیین معنوی، نمایشگاه دهه فجر با موضوع جملات و دلنوشته هایی از کودکان و نوجوانان برای میهن عزیزمان ایران اسلامی و روز پدر تا پایان روز اعتکاف دایر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین معنوی اعتکاف در ایام‌البیض ماه از ۱۵ تا ۱۷ بهمن مصادف با ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب در مساجد و دانشگاه‌ها برگزار میشود تا بار دیگر شاهد آفرینش صحنه‌هایی زیبا از قرب الهی باشیم.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول