اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«بالُن» محور تازه تنش‌ها؛ وزارت دفاع چین به آمریکا هشدار داد

وزارت دفاع چین اقدام آمریکا در سرنگون کردن بالن این کشور را «یک واکنش افراطی» خواند و هشدار داد که پکن حق خود برای پاسخگویی را محفوظ می‌داند.

«بالُن» محور تازه تنش‌ها؛ وزارت دفاع چین به آمریکا هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اقدام جنجالی ارتش آمریکا برای سرنگون کردن بالن چینی بر فراز اقیانوس اطلس با استفاده از جنگنده اف-22 همچنان خبرساز است و حالا وزارت دفاع چین به آمریکا در این باره هشدار داده است.

منابع رسانه‌ای از پکن خبر دادند که وزارت دفاع چین به اقدام ارتش آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی اعتراض کرد و اعلام کرد که این اقدام پاسخ پکن را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش «سی‌ان‌‌بی‌سی»، وزارت دفاع چین اقدام آمریکا علیه بالن چینی را «حمله» توصیف کرد و هشدار داد که این اقدام «یک واکنش افراطی» بوده است.

«تان کِفِی» سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که چین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که از ابزارهای لازم برای مقابله با شرایط مشابه استفاده کند.

این مقام ارشد چین توضیح بیشتری درباره اینکه منظور او از هشدار به آمریکا درباره مقابله چن با «شرایط مشابه» چیست، ارائه نداد.

شامگاه شنبه (دیشب به وقت تهران) بود که به دنبال چند روز جنجال آمریکایی‌ها و رسانه‌های این کشور درباره ورود «بالن جاسوسی» چین به حریم هوایی آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به ارتش دستور سرنگونی این بالن را داد.

ارتش آمریکا با اعزام یک جنگنده اف-۲۲ این بالن را بر فراز اقیانوس اطلس سرنگون کرد؛ بالنی که چین گفته بود یک بالن «غیرنظامی» و برای دریافت اطلاعات هواشناسی بود.

پیش از واکنش وزارت دفاع چین، وزارت خارجه این کشور هم سرنگون کردن بالن را بشدت مورد انتقاد قرار داد و این اقدام آمریکا را «واکنش افراطی صریح و نقض جدی عرف بین‌المللی» توصیف کرد.

وزارت خارجه چین امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای، «نارضایتی شدید خود و اعتراض به اعمال زور آمریکا برای حمله به یک کشتی‌ هوایی غیرنظامی ناشناس» را ابراز کرد.

پکن در بیانیه خود حق انتقام‌گیری از این اقدام واشنگتن را برای خود قائل شده و تأکید کرده است: «چین قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت مربوطه حمایت خواهد کرد و در عین حال این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اقدامات بیشتری در پاسخ به این اقدام انجام دهد».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول