اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بخشنامه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی ابلاغ شد

وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرای «سند انتظار رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش» بخشنامه‌ای را برای «کیفیت بخشی به فعالیت های پرورشی در تحقق تربیت چند ساحتی در حداقل ۳۰ درصد مدارس تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳» به معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه ابلاغ کرد.

بخشنامه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرای «سند انتظار رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش» بخشنامه‌ای را برای «کیفیت بخشی به فعالیت های پرورشی در تحقق تربیت چند ساحتی در حداقل ۳۰ درصد مدارس تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳» به معاونت پرورشی و فرهنگی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای «سند انتظار ریاست جمهور از وزیر آموزش و پرورش» و پیرو مصوبات جلسات مورخ ۱۰ و ۲۴ دی ۱۴۰۱ شورای معاونین، مقتضی است نسبت به اجرای اقدام اولویت‌دار پنجم به شرح زیر اقدام کنید:

«کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی در تحقق تربیت چند ساحتی در حداقل۳۰ درصد مدارس تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، با ایجاد موقعیت‌های نقش آفرینی مؤثر اجتماعی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان و با رویکرد حل مسائل ملی و بومی از طریق اجرای این فعالیت‌ها توسط نهادها، چهره‌ها و گروه‌های تربیتی واجد صلاحیت با در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های تربیتی داخل و خارج آموزش و پرورش نظیر، اردوگاه فضای مدرسه کانون‌های فرهنگی و هنری و اماکن و مجموعه‌های ورزشی به این گروه‌ها و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان وزارت کشور وزارت علوم تحقیقات و فناوری مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی سازمان بسیج مستضعفین و شهرداری‌ها».

مقتضی است اقدام لازم برای نیل به اهداف و سررسید زمانی تعیین شده انجام و گزارش آن به صورت مستمر به اینجانب ارائه شود. همچنین منشور اقدام در قالب تعیین شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم و بعد از تأیید کارگروه اجرای سند تحول دولت حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه در سامانه مدیریت اجرای تحول این سازمان بارگذاری شود.

همچنین با توجه به اینکه حسن اجرای این اقدام مستلزم تمرکز تمام وقت در مدیریت آن است، مقتضی است نسبت به شناسایی و پیشنهاد مدیر اقدام از میان صاحب نظران و افراد توانمند حوزه تعلیم و تربیت و معرفی به قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین حداکثر ظرف مدت زمان یک هفته اقدام کنید. انجام امور عملیاتی برای اجرای اقدام با راهبری جناب‌عالی بر عهده مدیر اقدام خواهد بود و حکم وی بعد از تأیید کارگروه اجرای سند تحول دولت توسط اینجانب صادر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول