اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اشتباه چت بات هوش مصنوعی گوگل کار دست شرکت داد/ ضرر 100 میلیارد دلاری بعد از پاسخ غلط

سهام شرکت مادر گوگل در روز چهارشنبه بیش از 100 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد، زیرا چت بات بارد اطلاعات نادرستی را به نمایش گذاشت.

اشتباه چت بات هوش مصنوعی گوگل کار دست شرکت داد/ ضرر 100 میلیارد دلاری بعد از پاسخ غلط

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گجتنو، خبرگزاری رویترز اولین بار در روز دوشنبه به خطا در آگهی گوگل اشاره کرد؛ پس از اشتباه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه «کدام ماهواره برای اولین بار از سیاره ای خارج از منظومه شمسی عکس گرفته است» سهام آلفابت مادر شرکت 8 درصد یا 8.59 دلار به ازای هر سهم افت کرد و به 99.05 دلار رسید.

گوگل پیش از این یک ویدیوی GIF کوتاه از بارد از طریق توییتر منتشر کرد و چت بات را به عنوان صفحه ای توصیف کرد که به ساده کردن موضوعات پیچیده کمک می کند. پس از اینکه مایکروسافت از برنامه های خود برای ادغام چت بات هوش مصنوعی رقیب خود ChatGPT در موتور جستجوی بینگ و سایر محصولات خود خبر داد؛ شرکت گوگل هم احساس خطر کرده و اقدام به رونمایی از بارد کرد.

در آگهی چت بات گوگل به بارد این دستور داده می شود که چه اکتشافات جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) را می توانم به کودک 9 ساله خود بگویم؟ بارد پاسخ می دهد که این تلسکوپ برای گرفتن اولین عکس از سیاره ای خارج از منظومه شمسی یا سیارات فراخورشیدی استفاده شده است. این پاسخ نادرست است، زیرا اولین تصاویر از سیارات فراخورشیدی توسط تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا (VLT) در سال 2004 گرفته شد.

یکی از سخنگویان گوگل به رویترز گفت: «ما بازخورد خارجی را با آزمایش داخلی خود ترکیب می‌کنیم تا مطمئن شویم که پاسخ‌های بارد از نظر کیفیت، ایمنی و پایه اطلاعات واقعی برخوردار است.»

این خطا ساعاتی قبل از عرضه آن در پاریس مشاهده شد، جایی که پرابهاکار راگاوان مدیر اجرایی ارشد، قول داد که کاربران از این فناوری برای تعامل با اطلاعات به روش‌های کاملاً جدید استفاده کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول