اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خدمت‌رسانی 521 میلیارد و 283 میلیون تومانی کمیته امداد به نیازمندان قمی

مدیرکل کمیته امداد استان قم، اشتغال‌زایی پایدار برای مددجویان را از مهم‌ترین اهداف این مجموعه دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 521 میلیارد و 283 میلون تومان خدمات مختلف به مددجویان و قشر نیازمند استان ارائه شده است.

خدمت‌رسانی 521 میلیارد و 283 میلیون تومانی کمیته امداد به نیازمندان قمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای سال 1401 تا پایان دی‌ماه نزدیک به 136 میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به حدود 23 هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: خدمات بهداشت، درمان، امور بیمه‌ای و کمک به رفع سوء تغذیه از اولویت‌های این نهاد برای مددجویان است که از ابتدای امسال بالغ بر 9 میلیارد تومان برای این امور هزینه شده است. 

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از راهبردهای این نهاد برای رفع مشکلات فوری و پیش‌بینی نشده نیازمندان است تصریح کرد: امسال تاکنون در حوزه حمایت و سلامت خانواده بیش از 43 میلیارد و 120 میلیون تومان وام ضروری و کارگشایی به متقاضیان نیازمند پرداخت شده است. 

مسعودیان‌راد با بیان اینکه در 10 ماهه امسال، 10 میلیارد تومان برای ساخت، خرید و تعمیرات مسکن مددجویان هزینه شده است، ادامه داد: در این مدت بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون تومان نیز تسهیلات به خانوارهای متقاضی تسهیلات خرید و تعمیرات کلی و جزئی مسکن پرداخت شد. 

مدیرکل کمیته امداد استان قم اضافه کرد: در این مدت برای رفع مشکلات موردی و خانواده های آسیب دیده از حوادث، تأمین لوازم ضروری نیازمندان و کمک به رفع مشکلات حقوقی مددجویان نیز حدود ۷۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یکی از مهمترین راهکارهای توانمندسازی افراد تحت حمایت را اشتغال آنها عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد استان قم در 10 ماهه امسال دو هزار و 374 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 207 میلیارد تومان به متقاضیان بیکار وام پرداخت کرد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه در این مدت دو هزار و 966 مددجو نیز با اعتباری نزدیک به 543 میلیون تومان آموزش کسب و کار دیده اند تصریح کرد: 433 نیازمند متقاضی کار نیز از طریق مراکز کاریابی با رقمی بالغ بر 178 میلیون تومان به کار مشغول شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم 17 هزار و 247 فعالیت پرداخت شهریه دانش‌آموزی و دانشجویی، اردوها و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره حوزه فرهنگی را خاطرنشان و اظهار کرد: در کمیته امداد استان قم 6 میلیارد و 240 میلیون تومان برای اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی مددجویان و 6 هزار 995 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان قم از از ابتدای امسال تا کنون 24 میلیارد و 380 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند افزود: زکات پرداختی آن‌ها نیز در این مدت بیش از 25 میلیارد تومان بوده است.

مسعودیان راد از 32 هزار و 579 حامی که حمایت از پنج هزار و 758 یتیم و فرزند محسنین را به عهده دارند قدردانی و تصریح کرد: کمک‌های این حامیان خیراندیش از ابتدای امسال تا پایان دیماه بالغ بر 43 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 131 هزار و 769 صندوق صدقات فعال و 121 مرکز نیکوکاری فعال در استان قم داریم تصریح کرد: مجموع مشارکتهای مردمی در این مدت بیش از 176 میلیارد تومان است. 

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول