اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رکود اقتصادی آمریکا همچنان از شرکت‌های فناوری قربانی می‌گیرد/ ادامه اخراج‌ها در شرکت متا

طبق گزارش‌ها متا، شرکت مادر فیسبوک قصد دارد تعداد کارکنان خود را در هفته‌های آینده کاهش دهد.

رکود اقتصادی آمریکا همچنان از شرکت‌های فناوری قربانی می‌گیرد/ ادامه اخراج‌ها در  شرکت متا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، به گزارش فایننشال تایمز، شرکت متا برای دور جدیدی از اخراج ها برنامه ریزی می کند و تعداد کارمندان خود را به سرعت کاهش می دهد.

این شرکت احتمالاً پس از تکمیل بررسی عملکرد کارکنان در ماه مارس، تغییر ساختار را اعلام خواهد کرد. متا در ماه نوامبر، 11هزار کارمند یا حدود 13درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کرد. این اخراج ها بزرگترین کاهش در تاریخ تقریباً 20 ساله متا بود که بر هر سازمانی در این شرکت تأثیر گذاشت.

شرکت مادر فیسبوک نهایی کردن بودجه چندین تیم را به تعویق انداخته است زیرا خود را برای دور جدیدی از اخراج ها آماده می کند. فایننشال تایمز به نقل از دو کارمند متا گزارش داد در هفته های اخیر شفافیت در مورد بودجه و تعداد کارمندان آینده وجود ندارد.

متا در اوایل این ماه، اعلام کرد که انتظار دارد هزینه‌های سال 2023 بین 89 تا 95 میلیارد دلار باشد و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، این دوره را سال تاثیرگذاری نامید.

به دنبال شرکت های فناوری مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت که هزاران نفر را به دلیل مشکلات اقتصادی اخراج کرده اند، مالک واتس اپ نیز بیش از 11هزار شغل یا 13 درصد از نیروی کار خود را در ماه نوامبر اخراج کرده است.

پیش از این شرکت نرم افزاری اتودسک مستقر در ایالات متحده نیز 250 شغل را کاهش داد و کارمندانش را اخراج کرد.

شاید روزی کار در این شرکت ها برای خیلی ها آرزو بوده باشد؛ اما مشکلات مالی، رکود اقتصادی و تورم باعث شده تا مهم ترین و شناخته شده ترین شرکت های فناوری دست به چنین اخراج های گسترده ای بزنند. گرچه سازمان‌ها می‌توانند با خودکار کردن وظایف و استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری کار کنند؛ اما با توجه به اخراج‌های اخیر، توجه به تأثیر پیشرفت‌های فناوری بر نیروی کار و اجرای استراتژی‌هایی جهت تضمین امنیت کاری افراد و توسعه شغلی بسیار مهم است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول