اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رسیدگی به مشکلات ۴ تولید کننده در خارج از کشور

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین برای اولین بار در کشور از طریق ۲ سامانه ارتباط تصویری به مشکلات ۸ تولیدکننده در داخل و ۴ تولید کننده داخلی در خارج از کشور و ۶ متقاضی مردمی رسیدگی کرد.

رسیدگی  به مشکلات ۴ تولید کننده در خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حسن رجبی در خصوص رسیدگی الکترونیک و غیر حضوری به مشکلات مراجعان در دادسرای استان قزوین، اظهارکرد: در راستانی تحقق دستورات رئیس دستگاه قضا جهت ارتباط مستقم و ارائه خدمات هوشمند به مردم، با همت دادستانی استان قزوین سامانه ارتباط تصویری قزوین در ایام الله دهه فجر و به مناسبت چهل و چهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب افتتاح شد.

وی تصریح کرد: برخی از مردم یا تولیدکننده‌های استان قزوین با وجود مشکلات متعدد به دلایل مختلف از جمله دوری مسیر و تقبل هزینه قادر به ارتباط مستقیم و مراجعه حضوری به دادستانی طرح مطالب و در خواست‌های خود نیستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با بیان اینکه از طرفی ارتباط غیرحضوری با مردم موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود، افزود: جهت سرعت در رسیدگی و پیگیری تقاضاهای مردم استان در دادستانی استان قزوین ۲ سامانه ارتباط زنده صوتی و تصویری افتتاح شد.

رجبی با اشاره به برقراری ارتباط زنده تصویری با ۴ تولیدکننده‌ ایرانی در کشورهای عمان، امارات، ترکیه، کانادا، تصریح کرد: محل شرکت این تولیدکننده‌ها در قزوین است اما در خارج از کشور پیگیر قراردادهایشان هستند و با آنها برای رفع مشکلات با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور از ۸ و نیم صبح تا ۱۲ عصر ارتباط تصویری و صوتی برقرار شد.

وی با بیان اینکه با وجود این سامانه ها نیازی به مراجعه حضوری مردم و تولیدکننده‌ها به دادستانی استان نیست، افزود: با ورود به سامانه به صورت برخط ارتباط تصویری با دادستانی برقرار می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین بیان کرد: تنها با گذشت چند روز از افتتاح این سامانه‌های ارتباط تصویری، دادستانی استان با ارتباط تصویری با ۸ تولید کننده در داخل کشور و ۶ نفر از مردم به مشکلات آنها رسیدگی شد.

رجبی افزود: با اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده‌تر، قطعا شاهد افزایش چشمگیر تماس‌های برخط در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود، همچنین با تسهیل در ارتباط مردم با مسئولان قضایی استان، مردم قدردان این اقدامات که به نفع آنان و دستگاه قضایی است، خواهند بود.

وی با اشاره به ۱۰ اقدام دادستانی استان قزوین در کاهش ۴۲ درصدی جرایم خشن در استان، تصریح کرد: این موفقیت نتیجه تلاش همکاران و استقرار ۳ شعبه ویژه برای مبارزه با استفاده از سلاح سرد و برخوردهای سخت تر و همچنین به حداقل رساندن ارفاقات قانونی نسبت به مرتکبان جرایمی است که امنیت مردم را مختل کرده‌اند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: همچنین برای اولین بار یکی از دادیاران استان به عنوان نماینده ویژه دادستان استان قزوین در یکی از مناطق استان با ۸۰ هزار نفر جمعیت که بیشترین میزان پرونده‌های ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد را داشت، تعیین شد.

رجبی ادامه داد: این نماینده تعیینی بصورت مستمر و شبانه از کلانتری و همکاران در مجموعه بازدید، بازرسی و برخورد انجام می‌داد که در نتیجه اقدامات صورت گرفته امروز ۴۲ درصد کاهش جرایم خشن در قزوین را شاهد هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین به شکل گیری واحد اعتذار برای اولین بار در کشور جهت عذرخواهی و رفع کدورت بین طرفین دعوی و جلوگیری از تشکیل پرونده و بازدیدهای مستمر از اماکن مختلف در راستای حفظ و صیانت حقوق عامه به عنوان برخی اقدامات اخیر دادستانی استان قزوین اشاره کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول