اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

حمایت تلویحی روسیه از تصمیم کره شمالی برای تقویت قدرت رزمی

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که برنامه‌های کره شمالی برای تقویت قدرت رزمی از جمله پرتاب اولین ماهواره نظامی خود، واکنشی به فشارهای بی‌سابقه آمریکا و کره جنوبی است.

حمایت تلویحی روسیه از تصمیم کره شمالی برای تقویت قدرت رزمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم دولت کره شمالی و تاکید «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر تقویت قوای نظامی و توان رزمی پیونگ‌یانگ، با حمایت ضمنی مسکو همراه شد.

«آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت که برنامه‌های کره شمالی برای تقویت قدرت رزمی از جمله پرتاب اولین ماهواره نظامی خود، واکنشی به فشارهای بی‌سابقه آمریکا و کره جنوبی است.

رودنکو در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، توضیح داد: «گام‌هایی که کره شمالی برای تقویت پتانسیل ارتش خود برنامه‌ریزی کرده، واکنشی اجباری به تحریم‌های فزاینده و فشار قهریه توسط واشنگتن و سئول بر پیونگ‌یانگ است».

این دیپلمات روس همچنین افزود که تلاش‌های آمریکا و کره جنوبی برای خلع سلاح یکجانبه کره شمالی، در تضاد با توافقات بین دو کُره و پیونگ‌یانگ-واشنگتن در سال ۲۰۱۸ است؛ که روند هسته‌ای زدایی از شبه‌جزیره کره را به ایجاد اعتماد مشترک و ارائه تضمین‌های امنیتی محکم به پیونگ‌یانگ منوط می‌کند.

پیش از این، کره شمالی در جریان رژه نظامی به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور، موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید با سوخت جامد خود را رونمایی کرد.

در رژه نظامی کره شمالی دست‌کم ۱۱ موشک بالستیک بین‌قاره‌ای غول‌پیکر «هواسونگ-۱۷» رونمایی شد که در مجموع ۱۷ موشک بلندبرد به نمایش گذاشته شد که این بیشترین تعداد موشکی محسوب می‌شود که در یک رژه به نمایش درآمده است.

رهبر کره شمالی نیز در نشست کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم این کشور، خواستار افزایش رزمایش‌های نظامی و تقویت حالت آمادگی جنگی پیونگ‌یانگ شد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول