اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجلاس بین‌المللی و منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور در گلستان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان گفت: دومین اجلاس بین‌المللی و منطقه‌ای وحدت اسلامی و همایش سراسری تقریب مذاهب اسلامی و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

اجلاس بین‌المللی و منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حسن بیارجمندی ظهر امروز در حاشیه بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان در گنبدکاووس اظهار کرد: صبح امروز دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همراه همراهان وارد گلستان شد تا در دومین اجلاس بین المللی و منطقه ای وحدت اسلامی شمال کشور و همایش سراسری تقریب مذاهب اسلامی و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب شرکت کند.

وی تصریح کرد: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در امامزاده یحیی بن زید(ع) یکی از نوادگان امام چهارم حضور یافته و این حرم عظیم الشان را زیارت کرد.وی همچنین در گلزار شهدای انقلاب اسلامی و مزار شهدای‌مدافع حرم حاضر شده و با قرائت فاتحه با ارمان های این عزیزان تجدید میثاق کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام شهریاری از دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان واقع در گنبدکاووس بازدید کرده و در جمع دانشجویان این دانشگاه حاضر شد و با آنها گفتگو کرد.بازدید از دانشگاه پیام نور و بازدید و دیدار با علما و طلاب اهل سنت حوزه علیمه محمدیه نگین شهر از دیگر برنامه های دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود.

وی ادامه داد: در این بازدیدها قرار شد زمینی را فرمانداری از محل اراضی گنبدکاووس در اختیار دانشگاه مذاهب اسلامی قرار دهد تا اعتبارات ویژه ای در سال ۱۴۰۲ برای احداث دانشگاه مذاهب اسلامی تخصیص پیدا کند.

بیارجمندی گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ دانشجو اهل سنت و شیع در رشته های فقه و حقوق جزا و فقه و حقوق حنفی در این دانشگاه مشغول تحصل بوده و امسال برای نخستین بار در این دانشگاه خواهران اهل سنت برای تحصیل جذب شدند.امسال بیش از ۲۰ نفر دانشمو جذب این دانشگاه شدند.

وی بیان کرد: برای نخستین بار سواد تقریب در شورای هماهنگی معاونین منطقه شماره ۲ کشور مطرح شد و این طرح ابتکاری که دارای ظرفیت ویژه بوده قرار است برای کل مدیران در سطح کشور اجرا شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان ابراز کرد: رویکرد ما با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در سه سطح بین المللی، دانشگاه ها و ستادی بوده تا بتوانیم براساس این رویکردها ارتباطات و تعاملات ما در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی باشد.

وی یادآور شد: برنامه تحول راهبردی ما تا افق ۱۴۱۰ دیپلماسی وحدت بوده و راه اندازی اداره کل دیپلماسی وحدت در وزارت خارجه توسط یک چهره تقریب بصورت تخصصی یکی از نیازها و پیشنهادات ما بوده است.

بیارجمندی بیان کرد: دانشجویان در دانشگاه مذاهب اسلامی هم نسل سوم دانشگاه ها یعنی کارافرینی و هم نسل چهارم دانشگاه ها یعنی کنشگری را تجربه می کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول