اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

جت‌های چین برتری هوایی خود را به تایوان نشان دادند

ارتش چین در ادامه قدرت نمایی به جزیره تایوان، شماری جنگنده و کشتی رزمی خود را به اطراف این جزیره اعزام کرد.

جت‌های چین برتری هوایی خود را به تایوان نشان دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عصر دوشنبه به وقت تهران از ماموریت ۲۲ فروند جنگنده و کشتی جنگی ارتش چین نزدیک جزیره تایوان خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرد که ۱۸ فروند جنگنده و چهار فروند کشتی رزمی چین  اطراف تایوان شناسایی شدند. این وزارتخانه در گزارش خود به نوع دقیق این جنگنده‌ها اشاره‌ای نکرده، ولی نیروی هوایی چین معلولا جنگنده‌های «جی-۱۶» خود را عازم اینگونه ماموریت‌ها می‌کند.

وزارت دفاع تایوان مدعی پایش اوضاع شده و اعلام کرده و هواپیماهای شناسایی، شناورهای نیروی دریایی و سامانه‌های موشکی آماده پاسخ به هرگونه تهدید محتمل هستند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

تحلیلگران نظامی براین باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد. نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح  مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است (جزئیات بیشتر).

تایوان از ترس درگیری با چین به تازگی اعلام کرد مدت زمان خدمت سربازی اجباری برای مردان را در سال ۲۰۲۴ افزایش داده و از چهار ماه به یک سال می‌رساند. دولت تایوان در سال ۲۰۱۷ برای آنکه ارتش خود  را تبدیل به  نیروی کاملا تشکیل یافته از نیروهای داوطلب مبدل کند، مدت زمان خدمت سربازی اجباری را از یک سال به چهار ماه کاهش داد. از مجموع ۱۸۸۰۰۰ نیروی ارتش تایوان ۹۰ درصد نیروهای داوطلب و ۱۰ درصد مردانی که خدمت سربازی اجباری را می‌گذارانند هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول