اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

نظر عبدالکریم سروش درباره ربع‌پهلوی، نازنین بنیادی و مسیح علی‌نژاد+صوت

عبدالکریم سروش با وجود اینکه از مخالفان جمهوری اسلامی است، رضا پهلوی و امثال علی‌نژاد را شایسته حکومت بر مردم ایران نمی‌داند و می‌گوید: آنها شاید در رسانه‌ها جا داشته باشند، اما در دل‌های مردم جایی ندارند.

نظر عبدالکریم سروش درباره ربع‌پهلوی، نازنین بنیادی و مسیح علی‌نژاد+صوت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس هفته گذشته نشستی در دانشگاه جرج تاون واشنگتن با حضور رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی و حامد اسماعیلیون برگزار شد و افراد حاضر برای چگونگی رهبری و اداره ایران به تبادل نظر پرداختند.

صرف نظر از اینکه این افراد از چه میزان محبوبیت در ایران برخوردارند، توهمات آنها در براندازی جمهوری اسلامی در نوع خود جالب است و در حالی که هنوز گامی برای به دست آوردن حکومت برنداشته‌اند، در حال تقسیم قدرت هستند.

در این راستا عبدالکریم سروش که خود از فعالان اپوزیسیون و از مخالفان جمهوری اسلامی است هم به نقد این جلسه پرداخته و این افراد را شایسته به دست گرفتن حکومت نمی‌داند.

سروش از جمله کسانی است که پس از انتخابات سال ۸۸ همه تلاش خود را برای براندازی جمهوری اسلامی کرد و مخالفتش با دین را آشکار ساخت؛ با این حال در سخنان اخیرش به فرهنگ و مذهب مردم اشاره کرده و افراد حاضر در جلسه دانشگاه جرج تاون را برای رهبری ایران بی‌کفایت می‌داند.

سروش در سخنانی می‌گوید: شنیده‌اید دیروز در واشنگتن در دانشگاه جرج تاون جلسه‌ای بود و چند نفر در آن بساط رهبری برای ایران پهن کردند و چون جایی در رسانه‌ها دارند، فکر کردند که در دل‌ها هم جا دارند.

جالب است یکی از آنها تا برهنه نشد او را به درون خانواده هنری نپذیرفتند؛ چند تا از آنها از عالم سیاست خبری ندارند. یک پرچم ایران در آنجا نبود، نامی از اسلام و دیانت قاطبه مردم ایران در میان نبود، بلکه اکثریت آنها ناآشنایی با این سنت ایران داشتند. یکی از آنها که از تجزیه‌طلبان معروف ایران است.

اینها مگر برای دلخوشی خود و برای پر کردن برنامه‌هایی که می‌دانیم از کجاها سرمایه و خط سیاسی‌اش می‌رسد کاری کنند، زیرا برای ایران کاری نمی‌توانند بکنند.

نه از ایران شناخت دارند و نه از دیانت مردم، نه از سنت‌ها و نه از ارزش‌ها، بیشتر آنها در میان مردم نبوده‌اند و نه زیسته‌اند و نه با دردهای مردم آشنایی دارند و با کمال بی‌خیالی، جسارت دعوی رهبری را هم دارند و فکر می‌کنند کافی است زمان و امر به دست آنها سپرده شود.

از این سخنان سروش می‌توان دریافت که مخالفان نظام جمهوری اسلامی دچار از هم گسیختگی هستند و هیچ کدام دیگری را شایسته حکومت نمی‌داند. البته سرنگونی نظام جمهوری اسلامی خیال باطلی است که آنها با خود به گور خواهند برد.

صوت این سخنان سروش را اینجا بشنوید:

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول