اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

ناصر رفیعی: برخی منبر خوب را غیرسیاسی می‌دانند/ انقلابی بودن، شلوغ‌کاری نیست+فیلم

ناصر رفیعی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خیلی تأکید روی انقلابی بودن منبری‌ها و انقلابی بودن حوزه و هیأت‌ها دارند، گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و مجموعه دشمنان ما با هیأت‌های سکولار مشکلی ندارند.

ناصر رفیعی: برخی منبر خوب را غیرسیاسی می‌دانند/ انقلابی بودن، شلوغ‌کاری نیست+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی سخنران مذهبی در هفتمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خیلی تأکید روی انقلابی بودن منبری‌ها و انقلابی بودن حوزه و هیأت‌ها دارند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و مجموعه دشمنان ما با هیأت‌های سکولار مشکلی ندارند.

انقلابی بودن با شلوغ‌کاری فرق دارد

وی افزود: زمانی که از انقلابی بودن حرف به میان می‌آید، برخی با شلوغ‌کاری، بی‌نظمی و بی‌تقید بودن، اشتباه می‌گیرند درحالی که انقلابی بودن روح قرآن است. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ؛ ای کسانی که به خدا ایمان آورده‌اید، هرگز نباید کافران را که دشمن من و شمایند، یاران خود بگیرید. آِه اول سوره ممتحنه است، یعنی نباید دشمن خود و خدا را دوست بگیرید.

رفیعی با بیان اینکه اگر من نخواهم دشمن خدا را دوست بگیرم، باید دشمن را بشناسم، گفت: این‌ها آیات انقلابی قرآن است. وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ؛ و با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود.

ظالم امروز، کسی غیر از نتانیاهو و اسرائیل است؟

این سخنران مذهبی با اشاره به روایتی تصریح کرد: امیرالمومنین می‌فرماید: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً؛‌ همواره دشمن سرسختِ ظالم و یار و مددکار مظلوم باشید» ظالم امروز غیر از نتانیاهو و اسرائیل است؟ مظلوم کسی غیر از مردم یمن است؟ این‌ها روشن است و اگر کسی بلد نباشد باید به لغتنامه دهخدا مراجعه کند اما بازهم متاسفانه افرادی قبول ندارند.

برخی منبر خوب را غیرسیاسی می‌دانند

وی گفت: برخی منبری خوب را کسی می‌دانند که سیاسی نباشد و منبر خوب را زمانی می‌دانند که سخنران وارد مسائل سیاسی نشود. این‌ها از مبنا مشکل دارند. باید با او صحبت کرد که براساس متن صریح روایت، الامام عارف بالسیاسة، امام آگاه به سیاست است. یا در متن زیارت جامعه کبیره داریم: «وَ هم ساسَةَ الْعِبَادِ، ائمه ما سیاست‌مداران جامعه هستند.»

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول