اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ایران به دنبال ایجاد مرکز مشترک تجاری در مرز افغانستان

سفیر ایران در کابل در دیدار با وزیر صنعت طالبان خواهان ایجاد یک مرکز آزاد تجاری برای تسهیل صادرات و واردات دو کشور ایران و افغانستان شد.

ایران به دنبال ایجاد مرکز مشترک تجاری در مرز افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شیخ شهاب الدین دلاور، وزیر صنعت و معدن طالبان امروز (سه‌شنبه) با حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف روی گسترش روابط، سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، افزایش حجم صادرات و واردات میان دو کشور، اشتراک تجارب متخصصان بخش معادن ایران و افغانستان و گسترش روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

هم‌چنان در این دیدار، سفیر ایران خواهان ایجاد یک مرکز آزاد مشترک در 20 کیلومتری دو کشور به‌منظور صادرات و واردات و اشتغال‌زایی برای ساکنین دوطرف مرز شد.

اخیرا نیز حسن کاظمی قمی در مراسم چهل و چهارمین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل گفته بود: اهمیت روابط ایران با افغانستان در دولت سیزدهم نسبت به گذشته دو برابر شده است.

قمی تاکید کرد که افغانستان در سیاست خارجی تهران از جایگاه برجسته و اهمیت بیشتری برخوردار است.

سفیر ایران در کابل گفت: «افغانستان به عنوان کشور همسایه، مسلمان، دوست و برادر ما از اهمیت و جایگاه برجسته‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است؛ این اهمیت در دولت جناب آقای رئیسی دو چندان شده است.»

این دیپلمات ایرانی در این مراسم روابط ایران را با افغانستان فراتر از مرزبندی‌های سیاسی خوانده است.

حسن کاظمی قمی در این باره گفت: «ایران آمادگی دارد که به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی و استقرار ثبات و امنیت با هیات حاکمه افغانستان همکاری کند.»

پایان پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول