اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برقراری بیش از 564 هزار تماس با سامانه ۱۱۰ چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ ماه اخیر ۵۶۴ هزار و ۶۳۲ تماس با سامانه ۱۱۰ گرفته شده است.

برقراری بیش از 564 هزار تماس با سامانه ۱۱۰ چهارمحال و بختیاری

علی‌اصغر مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: مردم اطمینان خوبی به پلیس دارند و تماس‌های گرفته شده با سامانه ارتباطی و درخواست کمک مردم از پلیس این مورد را ثابت می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روزانه یک‌هزار و ۶۵۰ تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار می‌شود، افزود: ۴۰ درصد این تماس‌ها فوری و ضروری است  و ۶۰ درصد دیگر غیرضروری است که پرونده مربوطه تشکیل و با راهنمایی و ارشاد مشاوران و حضور پلیس در صحنه ختم بخیر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سامانه‌‌ (۱۱۰۳۸) برای افرادی که مشکل شنوایی و یا گفتاری دارند طراحی شده است تا مشکل خود را به صورت پیامک اعلام کنند.

مهری با اشاره به اینکه ۸ پلیس آگاهی، مواد مخدر، امنیت عمومی، راه و راهور، فتا، امنیت اقتصادی و پیشگیری به صورت شبانه‌روزی و در همه نقاط مختلف استان در خدمت مردم هستند، بیان داشت: در ۱۰ ماه اخیر ۵۶۴ هزار و ۶۳۲ تماس با سامانه ۱۱۰ گرفته شده که این یک سرمایه اجتماعی برای ماست.

وی در ادامه به تقسیم فعالیت پلیس در ۲ بخش سلبی و ایجابی اشاره کرد و گفت: بخش سلبی در مقام ضابط قضایی و توسط همکاران ما در پلیس‌های تخصصی انجام می‌شود و بخش ایجابی که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از دهه ۸۰ حوزه فرهنگی نیز به مجموعه پلیس اضافه شد تا آرامش جامعه را نیز تأمین کند.

مهری ادامه داد: درصدد هستیم که همه کلانتری‌های استان از مرکز مشاوره بهره‌مند شوند تا به صورت رایگان در حوزه‌های مختلف تربیتی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، روان‌سنجی، هوشی و ... به مردم راهنمایی دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان توضیح داد: تا کنون حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد کلانتری‌های استان به این مرکز مجهز شده‌اند و در مرکز استان نیز مرکز مشاوره‌ «آرامش» خارج از فضای کلانتری واقع در میدان معلم و به صورت رایگان در خدمت مردم است.

وی ادامه داد: شماره تماس «۰۹۶۵۸۰» نیز در ساعات اداری پاسخگوی افرادی است که امکان مراجعه به مراکز مشاوره را ندارند.

بررسی ۱۳۳۷۴ پرونده در مراکز مشاوره استان

مهری گفت: در ۱۰ ماه اخیر ۱۲ هزار و ۱۰۷ نفر به دایره مشاوره کلانتری‌ها و یک‌هزار و ۲۶۷ نفر نیز به مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده‌اند که ۷ هزار و ۶۵ نفر از این مراجعه‌کنندگان پرونده‌های قضایی است که به مراکز مشاوره ارجاع داده شده‌ است.

وی ادامه داد: از ۷ هزار پرونده، ۵ هزار و ۶۶۶ پرونده یعنی معادل ۸۰ درصد منجر به مصالحه شده که نشان‌دهنده این است که مشاوران از تخصص بالایی برخوردارند.

مهری با بیان اینکه آموزش همگانی در حوزه‌های مختلف به اصناف و مردم در راستای حفظ اموال خود داده می‌شود، گفت: مطالعات اجتماعی، افکارسنجی امین، تهیه تولیدات و مستندات و اطلاع‌رسانی نیز از دیگر حوزه‌هایی است که پلیس در آن‌ها فعالیت می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه تولید و حفظ امنیت به تنهایی برای پلیس ممکن نیست و به کمک مردم نیاز دارد، گفت: مشارکت اجتماعی مردم در برقراری امنیت استان یک سرمایه اجتماعی برای پلیس است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول