اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«نشست فوق‌العاده» پارلمان روسیه با حضور پوتین در سالگرد جنگ اوکراین

شورای فدراسیون روسیه (مجلس اعلای روسیه) سوم اسفند ماه و در آستانه اولین سالگرد آغاز جنگ اوکراین، یک «نشست فوق‌العاده» با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌کند.

«نشست فوق‌العاده» پارلمان روسیه با حضور پوتین در سالگرد جنگ اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که درگیری‌های جنگ اوکراین ادامه دارد، منابع رسانه‌ای در روسیه خبر دادند که ۲۲ فوریه (سوم اسفند) پارلمان این کشور قرار است جلسه اضطراری ترتیب دهد.

به گزارش رویترز، رسانه‌های محلی در روسیه از قبیل «ریانووستی» روز چهارشنبه (امروز) خبر دادند که مجلس اعلای روسیه (شورای فدراسیون روسیه) با حضور ولادیمیر پوتین، سوم اسفند «نشست فوق‌العاده» برگزار می‌کند.

برخی منابع رسانه‌ای روس احتمال دادند که این نشست که دو روز قبل از اولین سالگرد جنگ اوکراین برگزار می‌شود، ممکن است برای «اعلام جنگ» علیه اوکراین یا صدور فرمانی تازه برای «بسیج نیروها» باشد.

هنوز مقام‌های رسمی در روسیه درباره محور و دستور کار این نشست فوق‌العاده مجلس اعلا اظهارنظری نکرده‌اند.

۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) بود که پوتین به ارتش روسیه فرمان آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. این فرمان بعد از آن صادر شد که رئیس‌جمهور روسیه اعلامیه استقلال دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت و به درخواست کمک آنها از ارتش روسیه جواب مثبت داد.

مقام‌های ارشد روسیه بارها اعلام کرده‌اند که این کشور به دنبال کشورگشایی و فتح اراضی اوکراین نیست بلکه به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و رفع نگرانی‌های امنیت ملی روسیه است.

از زمان آغاز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، کشورهای غربی به سردمداری آمریکا و انگلیس ضمن اعمال فشارهای بی سابقه اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی علیه روسیه، ارائه انواع حمایت‌های همه‌جانبه اقتصادی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به اوکراین را در دستورکار قرار داده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول