اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پهپادهای رزمی جدید روسیه به زودی وارد میدان می‌شوند

مدیرعامل شرکت تسلیحات سازی روسیه از حضور گسترده توسعه پهادهای رزمی در بازارهای جهانی خبر داد.

پهپادهای رزمی جدید روسیه به زودی وارد میدان می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت تسلیحات سازی روسیه گفت که این کشور توسعه پهادهای رزمی و حضور پررنگ در بازار جهانی را مد نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «آلکساندر میکی‌اف» مدیر عامل شرکت تسلیحات سازی «روسوبرون اکسپورت» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی هوایی «ارو ایندیا۲۰۲۳» گفت، روسیه توسعه پهادهای رزمی و حضور پررنگ در بازار جهانی را مد نظر دارد.

وی گفت: «روسیه توجه زیادی به توسعه پهپاد‌ها و حضور آنها در بازارهای جهانی دارد.  این تعامل با شرکای خارجی به کسب‌وکارهای داخلی کمک می‌کند تا نیازهای خود را بهتر تامین کنند و این حوزه امیدوارکننده را توسعه دهند. در همین راستا این شرکت پهپاد چند منظوره "اورلان" را ارائه کرده است.»

گفته می‌شود که   نوع جدید و به‌روز شده این پهپاد دارای تعیین کننده لیزری است که می‌تواند  اهداف را  با هدایت دقیق مشخص کند.

به گفته مدیر عامل این شرکت تسلیحاتی روسیه، همزمان با بهبود پهپادهای نظامی و ارتقای نقش آنها در میدان نبرد، توسعه سامانه‌های مقابله با آنها نیز در حال انجام است.  

این مقام ارشد حوزه تسلیحاتی روسیه افزود: «چنین تجهیزاتی در زمان جنگ مورد نیاز است، زیرا حتی پهپادهای کوچک غیرنظامی ممکن است خطر بزرگی برای تاسیساتی مانند فرودگاه‌ها و حریم هوایی آن‌ها ایجاد کنند.»

یکی از جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین پهپادهای روسیه «سوخو-۷۰ اوخوتنیک» است. سوخو-۷۰ اوخوتنیک حدود ۲۰ تن وزن دارد و طول بال آن ۶۵ فوت است.این پهپاد می‌تواند با سرعت ۴۲۱ مایل در ساعت حرکت کند. این پرنده بدون سرنشین قادر به حمل ۴۴۰۹ پوند مهمات است.

 

«سرگئی چمزوف» شرکت «روس‌تک» چندی قبل در مورد پهپاد سوخو-۷۰ گفت: «نمونه اولیه این پرنده  سال ۲۰۲۱ عرضه شد و ما تولید انبوه و تحویل آن را به وزارت دفاع روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهیم کرد.»

یک وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی نیز اخیرا به بررسی پهپاد خاص ارتش روسیه پرداخت و نوشت، پهپاد «سوخو-۷۰» روسیه، ژنرال‌های نیروی هوایی آمریکا را گیج کرده است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول