اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چاووش‌اوغلو: سوئد و فنلاند باید نگرانی‌های ترکیه را در عمل رعایت کنند

وزیر خارجه ترکیه ضمن قدردانی از نقش دبیرکل ناتو در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان، گفت که آنکارا خواستار تقویت این ائتلاف نظامی است.

چاووش‌اوغلو: سوئد و فنلاند باید نگرانی‌های ترکیه را در عمل رعایت کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که به آنکارا سفر کرده، حاضر شد.

چاووش‌اوغلو در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن قدردانی از کمک‌های کشورهای عضو ناتو به زلزله‌زدگان در ترکیه، نقش «بسیار فعال» استولتنبرگ در ابراز همبستگی و حمایت از روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را ستود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه ترکیه خواستار تقویت ائتلاف نظامی ناتو است، گفت که آنکارا به حمایت از فعالیت‌های ضروری در این ائتلاف ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه ترکیه درباره مخالفت این کشور با درخواست‌های سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو، توضیح داد که نگرانی‌های امنیتی آنکارا نه فقط روی کاغذ، بلکه باید در عمل رعایت شود.

طبق این گزارش، چاووش‌اوغلو همچنین افزود، همانطور که سوئد به گروه تروریستی داعش اجازه فعالیت و تبلیغات برای آن را نمی‌دهد، درباره گروهک تروریستی «پ.ک.ک» هم نباید اجازه پروپاگاندا وجود داشته باشد.

دبیرکل ناتو نیز ضمن تاکید بر کمک‌رسانی شبانه‌روزی کشورهای عضو این ائتلاف به زلزله‌زدگان، بار دیگر خواستار موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو شد. (جزئیات بیشتر)

طبق آخرین آمار دولت ترکیه از تلفات دو زلزله شدید روز دوشنبه هفته قبل،بیش از ۳۶ هزار نفر جان خود را از دست داده و حداقل ۱۰۸ هزار تن هم مصدوم شدند.

 

 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول