اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

چالش‌های نکونام در آسیا


سرخپوشان اهوازی در شرایطی روز دوشنبه آینده به مصاف الفیصلی عربستان می‌روند که در سه بازی اخیرش در لیگ برتر، با شکست زمین مسابقه را ترک کرده است.

چالش‌های نکونام در آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، از آخرین بازی فولاد خوزستان در آسیا حدود ۱۰ ماه می‌گذرد و شاگردان جواد نکونام دوشنبه پیش رو در آغاز مرحله حذفی لیگ قهرمانان، باید مقابل الفیصلی عربستان بازی کنند. 

این تیم هفتم اردیبهشت سال جاری با تساوی یک بر یک مقابل شباب الاهلی امارات موفق شد صدرنشین گروه C شود و به‌دلیل فاصله طولانی مرحله گروهی و حذفی، با چهره جدیدی در ادامه مسابقات حاضر خواهد شد.

زننده تک‌‌گل فولاد در آن بازی، لوسیانو پریرای برزیلی بود که حالا به مس رفسنجان پیوسته، همچنین بازیکنانی مثل آرش رضاوند، محمدرضا خلعتبری، کولیبالی و آیاندا پاتوسی دیگر عضو فولاد نیستند و نکونام در این مدت تلاش کرده است چهره تیمش را تغییر دهد. فولاد در پنجره‌های نقل و انتقالاتی تابستانی و زمستانی حدود ۱۵ بازیکن جذب کرده، ولی این جابه‌جایی‌ها موثر نبوده و ضعف مشهود فنی، نماینده کشورمان را تا رده نهم جدول لیگ برتر سوق داده است.

فولاد سه بازی اخیرش را بدون اینکه گلی به ثمر برساند، بازنده از میدان خارج شده و این موضوع، هواداران متعصب اهوازی را در آستانه بازی با الفیصلی نگران کرده است.

کریستوفر کنت، احسان پهلوان، اشکان دژاگه، روبرتو تورس، یوکیتا سوگیتا، احسان پهلوان و سعید واسعی جزو مهم‌ترین بازیکنانی‌اند که در این دو پنجره به فولاد اضافه شدند. وریا غفوری که پیش از شروع فصل با فولاد به توافق رسیده بود، در نیم‌فصل جدا شد. 

فرشید اسماعیلی، دیگر بازیکن جدید فولاد نیز که به‌دلیل جراحی زانو موفق به همراهی تیمش نشده بود، به همراه این تیم راهی قطر شده اما مشخص نیست بتواند تیمش را به‌طور کامل همراهی کند، مجید علیاری مهاجم سه گله فولاد، دیگر بازیکنی است که از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت بوده و نکونام هنوز نتوانسته است جای خالی‌ این بازیکن را پر کند. تلاش این باشگاه نیز در روزهای گذشته برای جذب یک مهاجم خارجی دیگر نام کام ماند.

نکونام دراین‌باره گفت: «به خاطر مصدومیت‌ها و اتفاقاتی که ناخواسته پیش آمد، شرایطمان در لیگ بد شد و ضربه خوردیم. باشگاه تلاش کرد تا مهاجم بگیریم، اما مهاجمان ایرانی که مدنظرمان بودند با مخالفت باشگاه‌هایشان مواجه شدیم و بعضی از آنها هم برای قراردادهای ۵-۴ ماهه مبالغی مثل ۱۵-۱۰میلیارد درخواست کردند. برای جذب مهاجم خارجی هم تلاش کردیم، اما متاسفانه نشد.»

علی قربانی، دیگر مهاجم فولاد هم مصدوم است و ساسان انصاری تنها گزینه برای بازی در نوک حمله محسوب می‌شود. با وجود این کاستی‌ها در خط حمله، فولادی‌ها در ابتدای فصل به‌راحتی لوسیانو پریرای فرصت طلب را از دست دادند و آیاندا پاتوسی نیز به بهانه بی‌نظمی توسط نکونام  از این تیم کنار گذاشته شد و حتی موسی کولیبالی که در غالب مواقع با استفاده از قامت بلند، یاری‌رسان فولادی‌ها در خط حمله بود، در فهرست مازاد این مربی در پنجره زمستانی قرار گرفت که این موضوع خشم بیشتری از هواداران این تیم برانگیخت.

در مقابل نیز، تیم الفیصلی به‌عنوان صدرنشین گروه E به مرحله حذفی رسید، ولی بعد از آن اوضاع خوبی را تجربه نکرد و به لیگ دسته دوم عربستان سقوط کرد. این بهترین قرعه ممکن برای فولاد است تا بتواند از مرحله یک‌هشتم نهایی عبور کند، ولی بعد از آن حریفان سخت‌تری در انتظارش خواهند بود و شاگردان نکونام باید با برنده بازی الدحیل و الریان قطر روبرو شوند.

البته سرمربی سرخ‌های اهوازی معتقد است که الفیصلی را نباید دست‌کم گرفت و در این‌باره گفت: «قطعاً بازی سختی خواهد بود و باید تمرکز کافی و بهترین عملکرد را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. اینکه چند درصد شانس صعود داریم، قابل پیش‌بینی نیست. بازی تک حذفی است و شرایط برای هر دو تیم برابر است و یک مقدار به خاطر بازیکنان خارجی زیادی که در تیمشان دارند شرایط فرق دارد، اما امیدوارم با تمرکز و خواستنی که در تیم ما هست بتوانیم به موفقیت برسیم.»

در صورتی که نکونام نتواند از داشته‌های تیمش که اتفاقاً بازیکنان باکیفیت و نامداری هستند، بهره لازم را ببرد، فصل فوتبالی ناموفق او به‌همراه فولاد تکمیل خواهد شد و مدیران این باشگاه برای تجدیدنظر در روند ادامه فعالیت این مربی در اهواز دیگر بهانه‌ای نخواهند داشت و این باشگاه ملزم خواهد شد به خواست هواداران خود که همانا برکناری این مربی است تن دهد و به دنبال سومین مربی فصل برای ادامه کار در لیگ برتر باشد تا مبادا با وجود صرف هزینه‌های چندصد میلیاردی، با رتبه دو رقمی فصل را به پایان برسانند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول