اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم به جای شهرداری چاله چوله‌ها را در شوشتر پر می‌کنند!+فیلم

عدم لکه گیری و آسفالت معابر نقاط آسیب دیده در شهر شوشتر موجب گلایه‌های متعدد شهروندان شده و کار به جایی رسیده که در برخی موارد خود مردم دست به کار شده‌اند و با سیمان و شن و ابزار مختلف اقدام به پر کردن چاله و چوله‌ها می‌کنند تا امکان عبور و مرور آسان‌تر گردد.

مردم به جای شهرداری چاله چوله‌ها را در شوشتر پر می‌کنند!+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مخاطبان بسیاری با ارسال پیام‌های متعدد خواستار توجه بیشتر شهرداری و شورای اسلامی این شهر به خدمات شهری شده و از وضع موجود گلایه مند هستند.

در فیلمی که به خبرگزاری فارس ارسال شده، برخی شهروندان شوشتر در نزدیکی اثر ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی با بیان اینکه از شهرداری برای ترمیم چاله و چوله‌های خیابان ناامید شده‌اند، خود دست به کار شده و با هرچه که دارند نسبت به پر کردن آن اقدام می‌کنند.

 

 

اعتراض‌ها و گلایه مندی در این خصوص به علت آنکه نزدیک به فرا رسیدن ایام نوروز هستیم و خیل عظیم مسافران برای دیدن آثار متعدد تاریخی به این شهر سفر می‌کنند، مردم و فعالان اجتماعی را حساس‌تر کرده است.

یکی از شهروندان شوشتری در رابطه با این وضع می‌گوید: شهروندان دلسوز خودشان برای پر کردن چاله‌های خیابان‌ها با دستان خالی و بدون هرگونه چشمداشت وارد عمل شدند، اما سوال این است که مسئولین مربوطه با این همه امکانات و نیرو و بودجه و حقوق و مزایا و چه می‌کنند؟

وی اظهار می‌کند: به طور کلی شهر رها شده است، هیچ سالی مثل امسال شهر تا این اندازه در ایام نزدیک به نوروز رها شدگی به خود دیده نبود. هرکجای شهر را که نگاه کنید پر از چاله و نقاط آسیب دیده شده و جالب‌تر اینکه متولیان تقصیر را گردن هم می‌اندازند.

شهروند دیگری با بیان اینکه برخی مسوولین توجهی به خواسته‌های مردم ندارند، خاطرنشان می‌کند: به طور مکرر به متولیان خصوصاً شهرداری و شورای شهر گفتیم که شهر برای نوروز آمادگی مورد انتظار را ندارد و باید یک اقدامات فوری انجام شود اما در عمل هیچ حرکتی صورت نگرفته است.

وی می‌افزاید: متاسفانه مسوولان متولی فقط به فکر تمام کردن ساعت کاری و در انتها اتمام ماه وگرفتن حقوق و مزایا و پاداش و حق ماموریت هستند و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند تلاش جهت رفع مشکلات این کهن شهر مظلوم است.

وی بیان می‌کند: به عنوان یک شهروند مشکلات کوچک و فراوانی را رصد کردم که بسیار مهم و به راحتی قابل رفع می‌باشند. سئوال این است که مسوولین این مشکلات را نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند؟ به خدا قسم این انصاف نیست مسوولین درقبال مشکلات مسوولند.

شهروند دیگری عدم هرگونه اقدام برای آماده کردن شهر در ایام نوروز را کمبود منابع مالی شهرداری می‌داند و در این رابطه اظهار می‌کند: ترمز کارهای ساختمانی در شوشتر به علت عدم دادن مجوز طبقات در چند ماه اخیر کشیده شده و هرچه بنا و و کارگر ساختمانی و البته مهندس معمار داریم با مشکلات عدیده مواجه شده‌ند. همه این‌ها منتظرند ببینند کِی قرار است جواز کار داده شود.

وی در ادامه می‌گوید: عدم اعطای مجوز برای ساخت و ساز منجر به کاهش درآمد می‌شود و در نهایت شهرداری نخواهد توانست خدمات شایسته‌ای به مردم بدهد و این نارضایتی‌ها پدید می‌آید.

این شهروند ابراز می‌کند: یکی از دلایل عدم ترمیم چاله و چوله‌ها طبق گفته احدی از کارمندان شهرداری خرابی کارخانه آسفالت است، اما معلوم نیست این مشکل تا کی باید پابرجا بماند. مردم انتظار دارند هرچه زودتر وظایف اولیه و ذاتی شهرداری اجرا شود.

یک فعال اجتماعی دیگر هم با انتقاد از شورای شهر شوشتر می‌گوید: شورای شهر از ابتدای شروع فعالیت‌اش عنوان «شورای متخصص» را با خود یدک کشید و شعار می‌داد. اما در عمل هیچگونه تخصصی در هیچ زمینه مرتبط با شهر در فعالیت‌های این نهاد دیده نمی‌شود و این صرفاً به ضرر مردم است.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول