اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ترسیم آینده تهران با حکمرانی مشارکتی

رویداد «شناسایی مسائل نوپدید حکمرانی شهری» با حضور جمعی از فرهیختگان، اساتید، پژوهشگران و فعالان عرصه مدیریت شهری برگزار شد.

ترسیم آینده تهران با حکمرانی مشارکتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، رویداد «شناسایی مسائل نوپدید حکمرانی شهری» با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با حضور عطاء‌الله رفیعی آتانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و جمعی از فرهیختگان، اساتید، پژوهشگران و فعالان عرصه مدیریت شهری برگزار شد.

بنابر این گزارش این رویداد علمی با هدف شناسایی چالش‌­های کنونی، آتی و نوپدید در عرصه حکمرانی و مدیریت شهری و همچنین چالش‌­هایی که پاسخ به آنها مستلزم تغییر در سیاست­های مدیریت شهری و حرکت از حکومت (برنامه‌ریزی و سیاست گذاری بالا به پایین) به سمت حکمرانی (برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پایین به بالا) است، برگزار شد و در آن مفاهیمی همچون مشارکت مردم در امر سیاست‌گذاری و مدیریت شهر، هوشمندسازی شهری و تنظیم رابط‌ه­ای جدید بین دولت‌­های محلی و مردم به عنوان اصلی مهم مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

مطابق این گزارش رویداد شناسایی مسائل نوپدید حکمرانی شهری به صورت مشارکتی برگزار شد و مشارکت کنندگان در قالب‌های تیم‌­های پنج نفره ساماندهی و با راهنمایی اساتید حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود به شناسایی چالش های نوپدید شهری پرداختند و چالش‌های مرتبط با آینده پژوهی مسائل نوپدید شهر ، توسعه مدیریت و حکمروایی شهری، خدمات شهری و محیط زیست، شهرسازی و معماری، ایمنی و مدیریت بحران (زلزله)، اجتماعی و فرهنگی، مالی و اقتصاد شهری، مدیریت توسعه روستایی (و سکونتگاه‌های غیررسمی)، نوآوری شهری و هوشمندسازی، امور زیربنایی، حمل‌ونقل و ترافیک را مورد بررسی قرار دادند.

بنابر این گزارش مهم‌ترین ویژگی‌های برگزاری رویداد مذکور کشف و تعریف مسائل آینده، بهره‌گیری از کارگاه‌های آینده پژوهی، آشنایی با روش‌های آینده‌پژوهی، ارتباط با نهادهای تصمیم ساز در حوزه حکمرانی شهری، بهره‌­گیری از خلاقیت، دانش، نوآوری، آینده‌­نگری و تشکیل شبکه‌ی ارزشمندی از صاحبان ایده بیان شده است بطوریکه در کمترین زمان ممکن نظر گروه‌­های مختلفی از شهروندان با تنوعی از تخصص‌‌ها و در فضایی تعاملی اخذ شد.

در پایان این رویداد با بررسی اعضای گروه داوری از میان ایده‌های ارائه شده سه ایده به عنوان ایده برتر انتخاب شدند که توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول