اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بدترین زیان تاریخی شرکت برق الکتریسیته دو فرانس

الکتریسیته دو فرانس، بزرگ‌ترین شرکت بزرگ برق در جهان است که با زیان هنگفت در سال 2022 بدهی آن رکورد شکسته است.

بدترین زیان تاریخی  شرکت برق  الکتریسیته دو فرانس

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،  شرکت الکتریسیته دو فرانس، بزرگترین تولیدکننده برق در جهان، یکی از بدترین زیان‌ها را در تاریخ شاخص «CAC 40» بورس پاریس در سال ۲۰۲۲ متحمل شد که منجر به افزایش بدهی آن به رکورد ۶۴.۵ میلیارد یورو در پایان یک سال سیاه شد.

الکتریسیته دو فرانس (به فرانسوی: Électricité de France) یا ئه‌ده‌اف، شرکت برق فرانسوی چندملیتی است که دومین شرکت بزرگ برق در جهان می‌باشد و دفتر مرکزی آن، در شهر پاریس قرار دارد.

این شرکت، در سال ۲۰۱۰ معادل ۶۵٫۲ میلیارد یورو درآمد کسب نمود و با ظرفیت تولید بیش از ۱۲۰،۰۰۰ مگاوات، مجموعه گوناگونی از خدمات را در اروپا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آسیا، خاورمیانه و آفریقا ارائه کرده‌است.

ارزش فروش شرکت غول پیکر الکتریکی "Electricity de France" در ۲۰۲۲ با افزایش ۷۰ درصدی به ۱۴۳.۵ میلیارد یورو رسیده که ناشی از افزایش قیمت انرژی است. با این حال، این گروه با زیان خالص بسیار سنگین ۱۷.۹ میلیارد در مقایسه با سود ۵.۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۱ دچار افول شده است.

این یکی از بزرگترین زیان های ثبت شده توسط یک شرکت در فرانسه، پس از فرانس تلکام (۲۰.۷ میلیارد یورو) و Vivendi یونیورسال (۲۳.۳ میلیارد) در ۲۰ سال پیش است.

با افزایش شدید قیمت برق، الکتریسیته دو فرانس، شاهد بازگشت تعداد زیادی از مشتریان فرانسوی بود، اما نتوانست نیروگاه‌های کافی تولید کند و مجبور شد برق را با قیمت‌های بالا در بازار خریداری کند.

لوک ریموند، رئیس هیئت مدیره این گروه، که پاییز گذشته با چالش‌های بزرگی که این شرکت با آن مواجه بود، کار خود را آغاز کرد، به خبرنگاران از افزایش قابل توجه فروش به دلیل قیمت برق و گاز گفت.

با این حال، وی افزود: با این وجود، حاشیه عملیاتی ناخالص تا حد زیادی تحت تاثیر کاهش تولید هسته ای و اقدامات نظارتی استثنایی اعمال شده در فرانسه در سال ۲۰۲۲ در شرایط دشوار بازار قرار دارد.

ریموند تأکید کرد که تولید نیروگاه‌های هسته‌ای بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ تراوات در ساعت در سال ۲۰۲۳ متغیر است و این نشان‌دهنده خروج تدریجی مشکل ریزترک‌هایی که روی بخش هایی از لوله ها شناسایی شده که منجر به بسته شدن تعدادی راکتور از پایان سال ۲۰۲۱ شد.

سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش تولید برق هسته‌ای و هیدرولیک به سطوح تاریخی در بحبوحه بحران انرژی و آب و هوا در جهان بود. خاویر گیر، مدیر ارشد مالی گروه الکتریسیته دو فرانس گفته است: دولت به ما اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاری‌ها را تامین کنیم و نیازهای مالی گروه را برآورده کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول