اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دمشق خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف تجاوزهای تل‌آویو شد

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به این کشور، خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف تجاوزهای تل‌آویو شد.

دمشق خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف تجاوزهای تل‌آویو شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه، امروز (یکشنبه، 19 فوریه) با انتشار بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی در دمشق واکنش نشان داد و اعلام که این تجاوزهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که سوریه در حال التیام‌بخشیدن به زخم‌های خود پس از زلزله اخیر و خاکسپاری شهدای خود و دریافت تسلیت و حمایت‌های بشردوستانه و بین‌المللی است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این تجاوز رژیم صهیونیستی در چارچوب هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی سوریه از جمله منازل، مراکز خدماتی، فرودگاه‌ها و بنادر و ایجاد رعب و وحشت میان مردم سوریه است که هنوز برای تبعات فاجعه‌بار زلزله در رنج هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «این تجاوز همزمان با تجاوزهای داعش در حومه شرقی استانی حمص که به شهادت ده‌ها شهروند منجر شد، صورت گرفت».

بنا بر این بیانیه، سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت انتظار دارد که این تجاوزات و جنایات اسرائیل را محکوم کند و تدابیر لازم را برای بازدارندگی و بازخواست عاملان آن و مجازاتشان  و نیز جلوگیری از تکرار شدن آن اتخاذ کند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: «تداوم حملات و جنایات وحشیانه این رژیم تروریستی و اشغالگر علیه مردم فلسطین و سوریه تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است و مستلزم اقدام فوری بین‌المللی برای توقف اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در خاک سوریه است».

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در آسمان دمشق و آغاز بررسی برای ماهیت آن خبر داد.

خبرنگار سانا در ادامه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان دمشق هستند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز با اعلام خبر شنیده‌شدن صدای ده‌ها انفجار در آسمان دمشق، گفتند که به اهدافی در ریف جنوبی دمشق حمله شده است.

برخی منابع عربی ضمن اشاره به پرواز جنگنده‌های رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان، گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه امواج متوالی موشک‌ها از سمت جولان اشغالی و دریاچه طبریا را دفع کردند. دقایقی بعد رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری گفتند که یک ساختمان در منطقه کفرسوسه واقع در ریف جنوبی دمشق هدف اصابت موشک‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. 

شمار قربانیان این حملات ۵ شهید و ۱۵ مجروح اعلام شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول