اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رتبه چهارم «استان قزوین» در جدول تورم کشور

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: نرخ بیکاری در استان قزوین پایین است و این در حالی است که نرخ تورم از میانگین کشوری بالاتر بوده و متأسفانه در رتبه چهارم جدول قرار داریم.

رتبه چهارم «استان قزوین» در جدول تورم کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رحمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: میانگین تورم روستایی در استان قزوین از تورم شهری بالاتر است که در این راستا مسائلی همچون الگوی مصرف خانوارها، سبد درآمدی، ساختار و  پراکندگی جمعیتی اثرگذار است.

وی افزود: تغییر قیمت‌ها در اقلام خوراکی بیشتر از سایر کالاها نمایان است با این حال قزوینی‌ها سبد مصرفی کامل‌تری نسبت به میانگین کشوری دارند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن شاخص و تورم قیمت از میانگین کشوری پایین‌تر می باشد و این در حالی است که در موضوع تورم حمل و نقل از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

رحمانی اعلام کرد: در حوزه نان اکثریت نانوایان در طرح هوشمند سازی یاری رسان بودند و تعداد متخلفان محدود بود که با آن ها برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت قرمز در استان به دلیل اینکه واسطه‌ها در خرید دام و کشتار آنها دخالت داشتند، افزایش داشته اما در این راستا با همکاری فرماندار قزوین اقدامات خوبی در حوزه حذف واسطه‌ها انجام شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: در زمینه عرضه مستقیم میوه و تره بار دو مصوبه صورت گرفت که طی آن راه و شهرسازی، محلی را در نظر گرفته و از شهرداری انتظار می رود مساعدت لازم را داشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: قیمت گوشت گرم داخل استان متاسفانه  تفاوت زیادی با گوشت وارداتی دارد لذا انتظار می رود در راستای کاهش قیمت اقدامات لازم انجام گیرد.

وی گفت: ما در ستاد تنظیم بازار تلاش می کنیم توازن را بین اصناف، تولید کننده و مصرف کننده برقرار و به فکر همه گروه ها باشیم لذا تصور اینکه ما صرفا به خدمات رسانی به یک گروه می پردازیم، اشتباه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول