اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمک 390 تُنی روسیه به زلزله زدگان سوریه

مقامات روسیه اعلام کردند که مسکو تا کنون 390 تن کمکهای بشردوستانه به زلزله زدگان سوریه ارسال کرده است.

کمک 390 تُنی روسیه به زلزله زدگان سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز آشتی روسیه در سوریه از ارسال یک محموله یکصد تنی دیگر از کمکهای مسکو به زلزله زدگان سوری در روزگذشته خبر داد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «اولگ گورینوف» رئیس این مرکز که زیر نظر وزارت دفاع روسیه است با اعلام خبر افزود: در روز شنبه روسیه صد تن کمکهای بشردوستانه دیگر برای زلزله زدگان سوریه ارسال کرد. 

براین اساس، مجموع کمکهای بشردوستانه روسیه به سوریه طی چند روز گذشته به 389.8 تن رسیده است. این کمکها که با هواپیمای باری ایلوشن ارسال شده به مناطقی در استان حماه و استان حلب رسیده است.

به گفته گورینوف، روسیه و بلاروس علاوه بر ارسال غذا و مایحتاج ضروری، خدمات درمانی نیز برای آسیب دیدگان زلزله مخرب اخیر در این کشور فراهم کرده‌اند. تنها طی روز گذشته 152 سوری در مناطق زلزله زده توسط خدمات درمانی این دو کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند. 

با توجه به تحریمهای غرب علیه سوریه، کشورهای کمتری در مقایسه با ترکیه در حال کمک رسانی به زلزله زدگان سوری هستند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دو هفته گذشته، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه در جدیدترین گزارش خود از شمار قربانیان زلزله این کشور اعلام کرد تعداد جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۴۰ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش یافته است. در مجموع در سوریه و ترکیه تا کنون بیش از 45 هزار نفر حان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول