اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زنگ خطر کمبود آب شرب در گرگان/ چاه‌های زیرزمینی دیگر جوابگو نیست

مدیر آب و فاضلاب گرگان نسبت به وضعیت نامناسب منابع زیر زمینی تامین آب شرب در گرگان هشدار جدی داد و گفت: باید به فکر منابع آب شرب جدید باشیم در غیر اینصورت با مشکل مواجه می‌شویم.

زنگ خطر کمبود آب شرب در گرگان/ چاه‌های زیرزمینی دیگر جوابگو نیست

قربان غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت تامین آب شرب در این شهرستان و قطعی‌های ساعتی در گرگان، اظهار کرد: متاسفانه با توجه به افزایش شدید جمعیت ساکن در گرگان و مصارف بی‌رویه آب و کاهش میزان بارندگی و دبی چاه‌های تامین آب، شاهد کسری تامین منابع آب شرب هستیم.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات خوب انجام شده طی یک سال گذشته اما همچنان شاهدیم که ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب برای شهر گرگان کسری داریم.

مدیر آب و فاضلاب گرگان تصریح کرد: بیشترین مشکل در منطقه خیابان امامرضا(ع) شهر گرگان است که نسبت به سایر مناطق مشکل بیشتری دارد.

غلامی گفت: ما نیاز داریم منابع تامین آب شرب جدیدی برای کل استان به ویژه گرگان تعریف شود و از تک منبعی و اتکا به منابع آب زیر زمینی به سمت شیرین سازی آب دریا احداث سد پیش برویم.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات ما مشکل تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی است که سال گذشته با تزریق منابع مالی خوبی که انجام شد بخشی از پروژه‌ها به نتیجه رسید و اگر امسال نیز این اعتبارات تامین شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و پروژه‌های نیمه تمام ما به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره آب و فاضلاب گرگان تصریح کرد: وضعیت منابع تامین آب زیرزمینی ما اصلا خوب نیست و بارها اخطار این موضوع را داده‌ایم، چاه‌های زیرزمینی ما دیگر جوابگو نیست و باید به دنبال منابع آب جدید باشیم.

غلامی در خصوص پروژه شیرین‌سازی آب دریای خزر، اظهار کرد: مجری این پروژه شرکت آب منطقه‌ای استان است اما تا جایی که اطلاع دارم اقدامات مطالعاتی و میدانی این پروژه انجام شده و در مسیر اجرا شدن است.

وی اضافه کرد: همیشه در فصل زمستان بخصوص در ماه اسفندماه مصرف آب شرب افزایش پیدا می‌کند و ما تقاضا داریم مردم عزیز از همین امروز مدیریت مصرف را مد نظر قرار دهند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب گرگان تصریح کرد: به شدت در حال مدیریت مخازن ذخیره آب هستیم و با توجه به اینکه مصرف در روزهای پایانی اسفندماه سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد باید به همدیگر کمک کنیم که مشکلی بوجود نیاید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول