اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات «دوشنبه سیاه» در فلسطین اشغالی/خیابان‌های تل‌آویو مسدود شد

همزمان با خیز پارلمان رژیم صهیونیستی برای تصویب قانون جنجالی «اصلاح نظام قضایی» در خوانش نخست، هزاران ساکن فلسطین اشغالی در تل‌آویو و قدس اشغالی برای تظاهرات به خیابان آمده‌اند.

تظاهرات «دوشنبه سیاه» در فلسطین اشغالی/خیابان‌های تل‌آویو مسدود شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان فلسطین اشغالی، صبح امروز (دوشنبه)، تظاهراتی علیه پیش‌نویس قانون اصلاح نظام قضایی آغاز کردند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، هزاران ساکن اراضی اشغالی به قدس آمده‌اند تا مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تظاهرات خود را در اعتراض به تصویب طرح موسوم به «اصلاح نظام قضایی» آغاز کنند. احزاب اپوزیسیون در اراضی اشغالی تصویب این قانون را به مثابه «تمرد علیه قانون و دموکراسی» می‌دانند.

منابع صهیونیستی امروز تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد ساکنان اراضی اشغالی در تل‌آویو برخی خیابان‌ها را مسدود کرده‌اند.

تظاهرات در تل‌آویو

 

 

همزمان وبگاه صهیونیستی «والا» گزارش داد که پلیس این رژیم هشت نفر از فعالان را که امروز مانع رفتن اعضای کنست به پارلمان شدند، دستگیر کردند. پایگاه خبری عرب۴۸ نیز خبر داد که پلیس رژیم صهیونیستی برخی خیابان‌ها در قدس اشغالی را بسته است.

این تظاهرات از هفت هفته گذشته با تجمع ده‌ها هزار نفری در تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا آغاز شده و همچنان ادامه دارد. رسانه‌های صهیونیستی پیش‌بینی کرده‌اند که این تظاهرات امروز به اوج خود برسد، از‌این‌رو آن را تظاهرات «دوشنبه سیاه» نامیده‌اند.

پارلمان رژیم صهیونیستی قرار است امروز در خوانش نخست، طرح اصلاح نظام قضایی را تصویب کند.کابینه تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در چهارم ماه گذشته میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول