اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه از اهدای ۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و گفت: در هر سری جهیزیه حدود ۱۶ قلم کالای مورد نیاز به ارزش هر سری جهیزیه حدود ۵۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان

سید نصرت اله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان ساوه یک موسسه غیردولتی خیریه مردم‌نهاد است که از طریق کمک‌های خیران در جهت تأمین حداقل کمک‌های معیشتی خانواده‌های نیازمند زندانی فعالیت می‌کند.

وی افزود: خانواده زندانیان در صورت اعلام نیاز، مورد پذیرش انجمن قرار می‌گیرند که این حمایت‌ها تا مدتی پس از آزادی زندانی ادامه خواهد داشت و با توجه به شناور بودن آمار، ماهانه به طور میانگین ۱۷۰ تا ۱۸۰ خانوار زیر پوشش حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم این انجمن هستند که سالیانه خدمات متنوع و متعدد آموزشی، معیشتی، رفاهی، درمانی و فرهنگی را به آنان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه ادامه داد: این خدمات متعدد به صورت ماهانه، موردی و به مناسب ایام مختلف به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

موسوی بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم از مهمترین اهداف تشکیل این انجمن است که در راستای تأمین حداقل معیشت، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و زیست عفیفانه، توانمندسازی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ترویج اشتغال خانگی، مشاوره‌های تحصیلی و خانواده و ازدواج و بهداشت و درمان گام برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: این انجمن در طول سال برای پرداخت کمک‌های نقدی اهدایی و سبد غذایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با استفاده از ظرفیت‌های خیران اقدام به انجام ارائه خدمات به خانواده زندانیان می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه اضافه کرد: خانواده زندانیان که مرتکب هیچ گناه و جرمی نشدند بیشتر از زندانیان در رنج هستند و برخی در شرایط نامطلوب ناشی از وضعیت اقتصادی زندگی می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه حمایت و توجه به خانواده زندانیان رویکرد این انجمن به شمار می‌رود، ابراز کرد: در راستای اصل شخصی بودن و فردی کردن مجازات باید به نحوی عمل کنیم که خانواده‌های زندانیان متحمل رنج ناشی از مجازات سرپرست خانواده نباشند.

وی با اشاره به پروژه ساخت ساختمان انجمن حمایت از زندانیان ساوه گفت: این پروژه با زیربنای ۱۸۰۰ متر در سه‌طبقه شامل قسمت‌های اداری، تجاری، سالن جلسات و کارگاه‌های آموزشی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بهره‌برداری شود تا ضمن رفع مشکل فضای مراجعه مددجویان، زمینه درآمد پایدار و ایجاد فرصت شغلی برای حمایت بهتر از افراد تحت پوشش با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و اجاره بخشی از بنا فراهم شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با اشاره به این‌که انجمن حمایت از زندانیان پلی بین خیرین و خانواده زندانیان نیازمندان است، افزود: این مجموعه برای خدمات‌رسانی، آموزش و اقدامات بهداشتی فعال است و از خانواده‌های زندانیان حمایت می‌کند.

به گفته موسوی، کمک‌هزینه ودیعه مسکن، اجاره مسکن، تعمیرات مسکن، مساعدت برای خرید لوازم ضروری منزل، کمک‌هزینه جهیزیه، هدیه ازدواج، دندانپزشکی و عینک‌سازی نیز از مواردی است که انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان با کمک خیران در اختیار زندانیان و خانواده‌هایشان قرار می‌دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه گفت: به دلیل مصادف شدن روز «نسیم مهر» با دهه کرامت، در روز ولادت حضرت معصومه(س) جشنی برای خانواده زندانیان با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد و نیز اهدای هدایایی برگزار شد.

موسوی با بیان این‌که این انجمن سال گذشته، ۱۹۳ میلیون تومان به خانوارهای تحت پوشش، مستمری پرداخت کرد، افزود: همچنین در ۷ مرحله توزیع سبد معیشتی به تعداد ۹۵۰ سبد در مجموع به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان شامل برنج، روغن، پروتئینی، حبوبات، انواع شوینده، شیرینی و آجیل و ... به خانواده‌های تحت پوشش اهدا شد.

وی، در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به این‌که هیچ یک از فرزندان زندانیان تحت پوشش نباید به جهت فقر مالی از تحصیل باز بمانند، اظهار کرد: فرزندان زندانیان یکی از اولویت‌های ویژه و از مهمترین دغدغه‌های انجمن به شمار می‌روند و به منظور تشویق و ترغیب فرزندان محصل زندانیان تحت پوشش طرح‌های مختلفی در قالب کارت هدیه، بسته‌های فرهنگی و... به مناسبت‌های مختلف و با همکاری و کمک خیرین به آنان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۷۵ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی متناسب با مقطع تحصیلی و نیازهای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش پرداخت شد.

موسوی از اهدای ۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در هر سری جهیزیه حدود ۱۶ قلم کالای مورد نیاز شامل؛ (یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، اتو، پتو، پلوپز، فرش، رختخواب و سرویس ظروف و...) به ارزش هر سری جهیزیه حدود ۵۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

وی با اشاره به کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی با تهیه فرصت‌های شغلی یا کمک مالی گفت: تلاش و اقدام در زمینه اشتغال خانواده‌ها به منظور ایجاد منبع درآمد، مهارت و نیز اشتغال برای زندانیان آزاد شده یکی از رویکردهای این انجمن است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه پیگیری مسائل و مشکلات روزمره خانواده‌ها و در صورت لزوم معرفی آنها به ادارات دولتی و سایر مؤسسات را از دیگر اقدامات این انجمن عنوان کرد.

موسوی تصریح کرد: کمک مالی انجمن به خانواده زندانیان بابت ایاب و ذهاب جهت ملاقات به شهرها و استان‌های دیگر و... در سال گذشته ۱۶۲ میلیون ریال برای این مورد هزینه شد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای کمک به آزادی ۸ نفر از محکومان جرائم مالی مبلغ ۷۹۹ میلیون ریال مساعدت شد و زمینه آزادی سه نفر از محکومان مالی نیز قبل از ورود به زندان فراهم شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه، انجمن حمایت از زندانیان ساوه را یکی از انجمن‌های فعال کشور دانست و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای زندانیان و خانواده‌های آنان، ارائه خدمات و مشاوره حقوقی، ملاقات با خانواده‌های زندانیان، معرفی خانواده زندانیان به نهادهای حمایتی، برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی و اشتغال مانند چرم‌دوزی، ارائه مساعدت در بهبود وضع بهداشت و درمان، ترغیب و تشویق فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، حرفه‌ای و آموزشی، برگزاری جلسات با شاکیان برای جلب رضایت، ایجاد فرصت‌های شغلی با توانمندسازی زندانیان با ایجاد اشتغال برای ۲۶ نفر را از دیگر فعالیت‌های این انجمن است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول