اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دو شهید و ۳۶ مجروح در حمله پلیس رژیم کودک‌کش به شمال کرانه باختری

حمله امروز نیروهای پلیس ویژه رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری تاکنون دو شهید و سی و شش مجروح بر جا گذاشته است. نخست وزیر تشکیلات خودگردان، این حلمه را «تروریسم دولتی» رژیم اشغالگر دانست.

دو شهید و ۳۶ مجروح در حمله پلیس رژیم کودک‌کش به شمال کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه خبر داد که در نتیجه حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطقی در شهر نابلس (مرکز شمال کرانه باختری) دست کم دو فلسطینی به شهادت رسیدند. 

به گزارش خبرگزاری «معاً» (در کرانه باختری)، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که حال چهار نفر از ۳۶ مجروح وخیم اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، نیروهای «یمام» (یکی از چهار یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی) امروز در پی تعقیب یک جوان فلسطینی در محله القصبه، یک منزل مسکونی را محاصره و با مردم محله درگیر شدند. آنها به منزل محاصره شده دو موشک شلیک کرده‌اند. صلیب سرخ در نابلس نیز گزارش کرد، افرادی که با گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شدند، به بیمارستان منتقل شدند. همچنین چندین نفر نیز به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند که به صورت میدانی تحت درمانند. طبق این گزارش هنوز افرادی مجروح شده‌اند که نیروهای امدادی به آنان دسترسی ندارند. 

همچنین خبرگزاری «وفا» (در کرانه باختری) نیز گزارش کرد، در بیانیه وزارت بهداشت آمده که علاوه بر شهادت دو نفر، ۲۴ مجروح به بیمارستان دولتی رفیدا اعزام شده‌اند که حال چهار نفرشان وخیم است. همچنین پنج مجروح نیز به بیمارستان تخصصی نابلس ارسال شده‌اند و حال یک نفرشان وخیم اعلام شده است. همچنین چهار مجروح نیز به بیمارستان النجاح و سه مجروح نیز به بیمارستان «الاتحاد النسائی» اعزام شده‌اند. 

واکنش تشکیلات خودگردان

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به حمله امروز به نابلس، تأکید کرد که این اقدامات پلیس رژیم صهیونیستی «تروریسم دولتی» است و هدفش سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی رژیم است. 

خبرگزاری وفا گزارش کرد، اشتیه، تجاوز امروز را «تروریسم سازمان یافته توصیف کرد که اسرائیل از طریق آن تلاش می‌کند بحران داخلی خود را به میان فلسطینی‌ها منتقل کند. سازمان ملل باید سیاست استاندارد دوگانه را متوقف کند زیرا سبب می‌شود، اسرائیل تجاوزش به ملت فلسطین را ادامه دهد». 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول