اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید رئیس جمهور عراق بر توسعه همه جانبه روابط با ایران در دیدار امیرعبداللهیان +فیلم

رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر امور خارجه روابط ایران و عراق را همه جانبه و عمیق خواند و بر توسعه همه جانبه روابط تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهور عراق بر توسعه همه جانبه روابط با ایران در دیدار امیرعبداللهیان +فیلم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار رسمی خود از بغداد، امروز (چهارشنبه) سوم اسفندماه با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق در کاخ ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار امروزش با عبداللطیف رشید بر لزوم توسعه مناسبات دوجانبه ایران و عراق تأکید کرد و روابط ایران و عراق را منحصر به روابط دو دولت ندانست و ارتباط عمیق و تنگاتنگ دو کشور را جنبه دیگری از ارتباط دو‌ ملت خواند.

 

 

موضوع مطالبات بانکی ایران، امنیت مرزها، فعالیت شرکت‌های ایرانی و لایروبی اروندرود از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور عراق بود.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت آیت‌الله رئیسی، روابط دو کشور ایران و عراق را روابطی همه جانبه و عمیق خواند و بر عزم کشورش جهت توسعه همه جانبه روابط تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت فؤاد حسین همتای عراقی وارد بغداد شد و در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال معاون وزیر خارجه عراق قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت و گفت که ایران از عراق متحد، قوی، آباد و مستقل حمایت می‌کند. وی افزود: ما از اینکه در مرحله جدید تشکیل دولت عراق شاهد تداوم حضور آقای فؤاد حسین به عنوان وزیر امور خارجه کشور دوست و برادر و همسایه خوب عراق هستیم بسیار خرسندیم. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان و هیأت همراه در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم  سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.

امیرعبداللهیان همچنین قرار است با نخست وزیر، رئیس پارلمان، رئیس شورای عالی قضایی و رئیس شورای امنیت ملی عراق دیدار و در خصوص روابط دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کند.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به بغداد پس از عهده‌دار شدن این سمت است. او ششم شهریور ماه سال گذشته (۱۴۰۰)‌ نیز برای شرکت در نشست بغداد ۱ و در اولین سفر خارجی‌اش بعد از تصدی سمت وزارت خارجه به عراق سفر و ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی با مقامات عراقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول