اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی هفتم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی برگزار می‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای وظایف قانونی و تحقق فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و ماموریت‌های محوله از سوی ریاست جمهوری، در تاریخ هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱ اولین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی را برگزار خواهد کرد.

این کنفرانس که توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و با همکاری سازمان محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان هواشناسی و موسسات پژوهشی و دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد، اولین و در نوع خود بزرگترین رویداد زیست محیطی کشور بشمار می‌رود.

در این رویداد، زمینه‌های توسعه دیپلماسی زیست محیطی کشور در چهار حوزه مهم تغییرات آب و هوایی، طوفان‌های گرد و غبار، رودخانه‌های مرزی و آلودگی‌های دریایی در قالب میزگردهای جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این کنفرانس ۵۰ سخنران شامل پژوهشگران و متخصصان ارشد، کارشناسان و مدیران مراکز مختلف دانشگاهی و دولتی، ابعاد مختلف چالش‌های برون مرزی زیست محیطی کشور را شناسایی و منطبق بر سیاست همسایگی و حسن همجواری، راه‌های توسعه و گسترش دیپلماسی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول