اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مشکلی در تامین مرغ ایام نوروز نداریم/ توزیع 450 تن میوه شب عید در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در دی‌ماه ۸۳۲ هزار قطعه، در بهمن‌ماه ۷۲۹ هزار قطعه و از ابتدای اسفندماه تا به امروز ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم و طبق برنامه توزیع برای ۱۰ روز اول فروردین‌ماه بالای ۹۰ تن مرغ تامین شده و چالشی برای آن ایام نداریم.

مشکلی در تامین مرغ ایام نوروز نداریم/ توزیع 450 تن میوه شب عید در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسین برزگر عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرغداران استان در سال جاری ۲ بار متضرر شدند و قیمت فروش مرغ از قیمت تمام شده پایین‌تر آمد، گفت: در دی‌ماه ۸۳۲ هزار قطعه، در بهمن‌ماه ۷۲۹ هزار قطعه و از ابتدای اسفندماه تا به امروز ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم و طبق برنامه توزیع برای ۱۰ روز اول فروردین‌ماه بالای ۹۰ تن مرغ تامین شده و چالشی برای آن ایام نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: جوجه‌ریزی برای ۱۰ تا ۲۰ فروردین‌ماه نیز همزمان با ایام بارش‌ها بود که با کاهش جوجه‌ریزی روبرو شدیم لذا احتمالا در این بازه دچار مشکل شویم به همین دلیل تصمیم داریم مرغ قبل از عید را از ذخایر استان‌های دیگر تامین کنیم تا برای این ایام که مصادف با شب‌های احیا و سیزده‌بدر است در تامین مرغ استان مشکلی نداشته باشیم.

برزگر به ذخایر میوه شب عید در شهرکرد اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب با کیفیت بالا در سردخانه ذخیره شده است.

وی افزود: این میوه‌ها در ۶۰ غرفه توزیع می‌شود همچنین در نظر داریم که سیب‌زمینی و پیاز را نیز در این غرفه‌ها توزیع کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار و ۳۶۴ تن کود شیمیایی ازته، ۴ هزار و ۳۴۷ تن کود فسفاته و یک‌هزار و ۳۹۲ تن کود پتاسه توزیع شده است و برای ایام آخر سال که مصرف کود زیاد می‌شود ۳ هزار و ۵۱۸ تن کود ازته، ۷۰۰ تن کود فسفاته و ۸۰۰ تن کود پتاسه در انبار موجود است.

برزگر در پایان گفت: در ۱۲ نهالستان استان است یک میلیون اصله نهال وجود دارد، همچنین در ذخایر راهبردی و نهاده‌های دامی استان نیز مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر بیش از ۶ هزار تن نهاده برای دامداران صنعتی با ارز ترجیحی ابتدای سال ذخیره شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول