اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور امنیتی بایدن: اوکراین به جنگنده نیاز ندارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن مخالفت دوباره با ارائه جنگنده به اوکراین، گفت واشنگتن بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۲ میلیارد دلار برای کی‌یف در نظر گرفته است.

مشاور امنیتی بایدن: اوکراین به جنگنده نیاز ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (جمعه) ضمن اعلام بسته حمایتی جدید برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، از عدم تغییر در وضعیت نیروهای اتمی مسکو خبر داد.

سالیوان در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» با رد ارائه جنگنده به اوکراین، گفت: «ایالات متحده معتقد است که اوکراین اکنون به جنگنده اف-۱۶ نیازی ندارد. آنها (اوکراینی ها) در حال آماده شدن برای یک ضد حمله هستند. امکان تامین جنگنده‌ها در کوتاه مدت نیست، بلکه زمان زیادی می‌برد ولی تماس ها در این زمینه ادامه دارد».

وی درباره تعلیق مشارکت روسیه در معاهده کنترل تسلیحات راهبردی «استارت جدید» نیز اظهار داشت: «در این مرحله ما هیچ تغییری در آمادگی نیروهای هسته‌ای روسیه مشاهده نمی‌کنیم و نیازی هم به ایجاد تغییر در آمادگی نیروهای خود نمی‌دانیم. آمریکا به منظور جلوگیری از محاسبات اشتباه احتمالی در این زمینه، تماس منظم و مستقیم با همتایان روسی خود را ادامه می‌دهد».

این مقام آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن نحوه مذاکره با مسکو را به کی‌یف دیکته نمی‌کند، توضیح داد: «من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم، اما ایالات متحده به اوکراین دیکته نمی‌کند که این جنگ چگونه پایان خواهد یافت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سالیوان درباره طرح چین برای اوکراین و روسیه نیز گفت: «طرح چین باید اول بر نکته احترام به حاکمیت کشورها تاکید کند. اما در هر صورت این خود اوکراینی‌ها هستند که باید درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند».

وی همچنین با بیان اینکه واشنگتن یک بسته جدید کمک نظامی ۲ میلیارد دلاری به کی‌یف ارائه خواهد کرد، افزود: «ما به ارائه هر آنچه برای اطمینان از پیروزی اوکراین در این مبارزه لازم است، ادامه می‌دهیم. امروز گروه هفت بسته تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه و کشورهایی که سعی در کمک به آن دارند، اعلام می‌کند».

پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه می‌توانند با روسیه مشکل مربوط به کنترل تسلیحاتی را حل کنند، گفته بود هنوز نشانه‌ای از تغییر موضع مسکو برای استفاده از تسلیحات اتمی وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول