اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سند ملی برنامه درس آمادگی دفاعی تدوین شد/ تقدیر از دبیران برتر درس آمادگی دفاعی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از تدوین سند ملی برنامه درسی آمادگی دفاعی و کیفی‌سازی محتوای درس آمادگی دفاعی خبر داد.

سند ملی برنامه درس آمادگی دفاعی تدوین شد/ تقدیر از دبیران برتر درس آمادگی دفاعی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور که در مرکز آموزشی و رفاهی منطقه ۷ آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار کرد: مراسم تقدیر از معلمان و مدرسان درس آمادگی دفاعی طی دو روز ششم تا اسفند به مدت دو روز در مجموعه باشگاه فرهنگیان منطقه ۷ تهران برگزار شد و از هر استان ۲ معلم منتخب و مجموعاً ۶۶ معلم که توسط  کمیسیون‌های استانی شناسایی شدند، در این دوره شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه در مرحله اول تقدیر و تجلیل و ارج نهادن به مقام معلم و تشکر از فعالان درس آمادگی دفاعی در سراسر کشور، در مرحله دوم کیفی‌سازی و ارتقای سلامت در مدارس و نکته سوم در بحث اصلاحات، توسعه و کیفی‌سازی عملی و محتوایی درس آمادگی دفاعی است. 

باستان با بیان اینکه کتاب درس آمادگی دفاعی نیازمند اصلاح است زیرا همان کتابی که برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان دختر هم در نظر گرفته شده است، افزود: موضوع بعدی گزینش دبیران آمادگی دفاعی که در کمیسیون‌های این همایش به آن پرداخت و نکته بعدی توسعه کمی و کیفی محتوای درس آمادگی دفاعی است. همچنین شورای عالی اندیشه‌ورز در موضوع درس آمادگی دفاعی داریم و از دبیران این کمیسیون‌ها برای حضور در این شورا دعوت می‌کنیم تا نقطه نظرات آنها را بشنویم.

وی با تأکید بر اینکه درس آمادگی دفاعی ظرفیت مهم و اثربخش در جهاد تبیین دارد، گفت: استکبار جهانی اخیرا دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را مورد هجمه قرار داد؛ چرا سراغ نسل نوجوان آمدند؟ چون آنها می‌دانند که بسیاری از پیشرفت‌های انقلاب توسط دهه هشتادی‌ها اتفاق می‌افتد، آنها می‌خواهند مدیران آینده انقلاب را از حالا دچار یأس و ناامیدی کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: درس آمادگی دفاعی ظرفیت مهمی برای جهاد تبیین، بیان دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، امید آفرینی، مشارکت وکار گروهی و مهارت‌افزایی  دارد؛ مهارت افزایی، یکی از نکات مغفول حوزه تعلیم و تربیت است البته اقدامات خوبی در حوزه وزارت آقای نوری انجام شده است.

وی با بیان اینکه حداقل ۶ مهارت در درس آمادگی دفاعی تدریس می‌شود، افزود: مهارت‌های سلاح شناسی، پدافند غیرعامل، خود امدادی و دگر امدادی، کارگروهی، دفاع و تاکتیک در درس آمادگی دفاعی است و شما معلمان نقش اثربخش و بسزایی در کیفیت بخشی و تعمیق درس آمادگی دفاعی دارید.

باستان با بیان اینکه 6 نکته را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: نکته اول اینکه با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاونت تربیت و آموزش بسیج به دنبال تکمیل سند ملی برنامه درس آمادگی دفاعی بودیم که انجام شد و در تلاش هستیم آن را تصویب کنیم که ارکان و ابعاد درس آمادگی دفاعی را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه دوم، تألیف کتابچه راهنمای معلم هستیم که به کیفی سازی و غنی‌سازی درس آمادگی دفاعی کمک کند. برنامه سوم نیز اصلاح و بازنگری کتب است و در نظر داریم که منابع چندرسانه‌ای را متناسب با ذائقه دانش‌‌آموزان به آن بیفزاییم؛ همچنین برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان و برگزاری اردوهای توانمندسازی برای مربیان نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از آموزش درس آمادگی دفاعی به ۲ میلیون دانش آموز توسط ۲۸ هزار دبیر آمادگی دفاعی انجام می‌شود، ادامه داد: شبکه مربیان، مدرسان و سرمربیان درس آمادگی دفاعی را داریم که حدود هزار نفر هستند و توانمندسازی آنها را مد نظر قرار دادیم.

باستان تصریح کرد: مجموعه بسیج آمادگی کامل دارد تا با تمام ظرفیت خود به کمک آموزش و پرورش بیاید. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول