اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

۱۵۰ هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از اعزام ۱۵۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی مقدس خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که این عدد تا اوایل فروردین به 200 هزار نفر برسد.

۱۵۰ هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور، با بیان اینکه بسیج دانشآموزی با همکاری وزارت آموزش و پرورش چند برنامه اصلی را تدارک دیده است، اظهار کرد: نخستین برنامه که از مهرماه آغاز شده، برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی با بیان اینکه تاکنون 150 هزار دانش‌آموز از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند، افزود: اردوهای راهیان نور تا چهارم یا پنجم فرودین ماه ادامه دارد و پیش‌بینی ما این است که به عدد اعزام 200 هزار دانش‌آموز برسیم.

باستان ادامه داد: راهیان نور دستاوردهای بسیار خوبی داشته و شور و شعف خاصی را در دانش‌آموزان شاهد هستیم که یک علت آن راویانی هستند که در کنار دانش‌آموزان اعزام کرده‌ایم؛ نگاه آنها جهاد تبیین و معرفی دستاوردها و پیشرفت‌ها در حین اردو است. 

وی با اشاره به اردوهای راهیان پیشرفت نیز افزود: برای آنکه دستاوردهای انقلاب اسلامی را معرفی و امیدافرینی را در راستای جهاد تبیین داشته باشیم، دو نوع اردوی راهیان پیشرفت را طراحی کرده‌ایم؛ نخست، بازدید از پارک‌های علم و فناوری و کارخانجات و صنایع بزرگ شهر و استان خودشان است که به عبارت دیگر درون استانی است و دوم، اردوهای راهیان پیشرفت نورانی است که با دانش‌آموزان سمپادی آغاز شده و 2000 نفر انتخاب شده‌اند که در مرحله اول 800 نفر را اعزام کرده‌ایم و در مرحله دوم نیز 1200 نفر از پس فردا به استان هرمزگان اعزام می‌شوند. 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اضافه کرد: راویانی که انتخاب کرده‌ایم راویان علمی هستند و در کنار آنها عزیزانی که در صنایع دفاعی و نظامی مشغول هستند برای بچه‌ها در منطقه توضیحاتی را ارائه می‌دهند؛ به عنوان مثال مسؤولان پهپادی هوافضا، درباره پهپادها به بچه‌ها توضیح می‌دهند یا دانش‌آموزان سوار کشتی‌های دست‌ساز ایرانی می‌شوند که محصول ذهن و اندیشه جوانان انقلابی ما هست؛ دانش آموزان ما  قرار است در آینده جا پای همین‌ها بگذارند پس همانطور که گفته شد راویان اردوهای راهیان پیشرفت، مسؤولان امر هستند. 

وی افزود: در کنار آن، راویان دفاع مقدس هم داریم و مباحثی نظیر اینکه چرا دفاع کردیم، جایگاه انقلاب در نظم. نوین جهانی کجاست و... در یادمان‌ها برای آنها تشریح و تبیین می‌شود. تاکنون 130 هزار نفر را به اردوهای راهیان نور پیشرفت اعزام کرده ایم و 2000 دانش آموز سمپادی را هم تا پایان اسفند اعزام می‌کنیم. 

وی درباره درس آمادگی دفاعی، اظهار کرد: امروز اولین مراسم تجلیل از دبیران درس آمادگی دفاعی را برگزار کردیم؛ درس آمادگی دفاعی نقش مهمی در زمینه جهاد تبیین دارد زیرا معارف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فرهنگ دفاع، دفاع نظامی، دفاع غیرنظامی و پدافند غیرعامل را  با رویکرد دشمن شناسی و بصیرت افزایی را تبیین می‌کند. درس آمادگی دفاعی برای دومیلیون دانش آموز توسط 28 هزار دبیر و 1000 مربی تدریس می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول