اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کتابخانه سیار در گلستان راه اندازی می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت: با همکاری شهرداری گرگان کتابخانه سیار در سطح استان و حتی برای عشایر مرزی راه اندازی می شود.

کتابخانه سیار در گلستان راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس آخوند عبدالحی میرزاعلی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: اعضای انجمن کتابخانه های عمومی تصمیم ساز و تصمیم گیر بوده و باید با دقت مسائل و موضوعات را بررسی کرده و به اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای اجرایی شدن و پیگیری بیان کنند.

وی در خصوص راه اندازی کتابخانه سیار در سطح استان  تصریح کرد: از نهاد کتابخانه عمومی کشور پیگیر مجوز خرید یک دستگاه خودرو برای راه اندازی کتابخانه سیار هستیم. آمادگی داریم با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیون تومان این خودرو را تجهیز کرده و به مناطق مختلف استان از جمله منطقه عشایری و مرزی اعزام کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان خاطرنشان کرد: کتاب های موردنیاز شهرستان توسط اعضا و مسئولان انجمن کتابخانه های عمومی درخواست داده شود و با بسته بندی شیک در قالب پیک در اختیار علاقمندان به کتاب قرار داده شود.

وی ادامه داد: همچنین انتظار داریم در سال جدید با مشارکت فرمانداری ترتیبی اتخاذ شود تا هفته ای یک روز به مدت دو ساعت یکی از وسایل نقلیه یکی از ادارات در اختیار کتابخانه های عمومی گذاشته شود تا این خودرو در قالب پیک کتاب در محلات مختلف حضور پیدا کند.

میرزاعلی گفت: هر مدیر، دانش آموز و یا مسئولان مدارس که موردتایید بوده و علاقمند باشد می تواند هر هفته تعدادی کتاب را برای دانش اموزان مدرسه از ما دریافت و بعد از امانت دادن و مطالعه دانش آموزان آنها را تحویل و تعداد دیگری را درخواست کند.

وی با اشاره به تعطیلی دو کتابخانه عمومی در گنبدکاووس بیان کرد: در گذشته شهر گنبدکاووس دارای چهار کتابخانه عمومی بوده که به دلایلی این تعداد به دو کتابخانه کاهش پیدا کرده و آمادگی داریم تا اگر فضای مازاد و بلااستفاده دستگاه اجرایی وجود دارد به کتابخانه تبدیل کنیم.

میرزاعلی خاطرنشان کرد: گنبدکاووس یکی از شهرستان های برتر استان بوده که در چندین سال گذشته در جشنواره فرهنگی رضوی رتبه نخست را کسب کرده و انتظار داریم امسال نیز با ترویج فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی رتبه برتر را کسب کند.

کتابخانه های روستایی با استفاده از ظرفیت های موجود راه اندازی شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: با همکاری بخشداران و دهیاران در روستاهایی که جمعیت بیش از دوهزارو ۵۰۰ نفر جمعیت دارند از ظرفیت های موجود کتابخانه روستایی راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: در گنبدکاووس فضاهای بلااستفاده زیادی وجود دارد که باید از این فضاها به نحو احسن استفاده کنیم.

در این جلسه از برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی، پویش سلام بر حسین، مسابقه پدافند غیرعامل و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول