اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ادامه روند افزایش تورم در آمریکا

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، نرخ تورم در آمریکا در ژانویه سال جاری 0.6 درصد نسبت به ماه دسامبر افزایش داشته است.

ادامه روند افزایش تورم در آمریکا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد که نرخ تورم در این کشور در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر 0.6 درصد افزایش داشته است. در ماه دسامبر هم تورم ماهانه در این کشور 0.2 درصد بالا رفته بود.

آمارهای مربوط به افزایش قیمت‌ها در آمریکا در ماه ژانویه بیشتر از پیش‌بینی مورد انتظار کارشناسان بوده و باعث شده تا امیدها برای توقف روند افزایش نرخ بهره در این کشور و پایان یافتن اجرای سیاست‌های پولی انقباضی تیره و تار شود.

از ماه مارس سال گذشته تاکنون بانک مرکزی آمریکا در تلاش برای جلوگیری از افزایش تورم در این کشور هشت بار نرخ بهره را افزایش داده اما تا کنون خیلی در این زمینه موفق نبوده است.

مقامات بانک مرکزی آمریکا این هفته به صورت ضمنی گفتند که پایدار بودن تورم بالا در این کشور به خاطر عوامل متعدد بوده و بعید است در کوتاه‌مدت شاهد پایین آمدن تورم در این کشور باشیم.

فیلیپ جفرسون، یکی از اعضای هیأت مدیره بانک مرکزی آمریکا، می‌گوید که عدم تعادل موجود بین عرضه و تقاضا در بازار کار در کنار سهم بالای هزینه نیروی کار در بخش خدمات نشان می‌دهد که روند پایین آوردن نرخ تورم که در سطح بالایی قرار دارد خیلی آهسته اتفاق خواهد افتاد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول