اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

توکیو: آمریکا به سرعت به تهدیدات موشکی کره شمالی پاسخ می‌دهد

یک مقام دولت ژاپن گفت که ایالات متحده به سرعت به تهدیدات موشکی کره شمالی پاسخ می‌دهد.

توکیو: آمریکا به سرعت به تهدیدات موشکی کره شمالی پاسخ می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران اعلام کردند که ژاپن در واکنش به تهدیدات موشکی کره شمالی، به رزمایش با آمریکا و بمب افکن‌های اتمی این کشور تکیه کرده است.

وبگاه «رادیو بین‌المللی کره جنوبی» این خبر را روز یکشنبه به نقل از یک مقام دولت ژاپن منتشر کرد. این مقام دولت ژاپن که به نام او اشاره‌ای نشده است اعلام کرد که ایالات متحده از سال گذشته به درخواست کره جنوبی و ژاپن به سرعت به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی پاسخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ژاپن در دسامبر سال گذشته سه سند راهبردی مرتبط با امنیت، از جمله راهبرد امنیت ملی تجدیدنظر شده را تصویب کرد که در آن تصمیم به تقویت گزینه‌های بازدارندگی اتخاذ شده است. به نظر می‌رسد این اقدام گزارش شده با هدف نشان دادن بازدارندگی اتمی ایالات متحده به عنوان بخشی از گزینه‌ها باشد.

ایالات متحده و ژاپن یک روز پس از شلیک موشک بالستیک قاره پیمای «هواسونگ-۱۵» توسط کره شمالی که در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمد، رزمایش هوایی مشترک با کره جنوبی را با حضور بمب‌افکن‌های راهبردی «بی-۱» آمریکا برگزار کردند.

این در حالی است که برآورد یک اندیشکده ژاپنی نشان داده که نیروی هوایی ژاپن در تقابل محتمل با چین در چهار روز ۱۴۴ جنگنده خود را از دست می‌دهد.

در برآورد صورت گرفته توسط یک اندیشکده ژاپنی که به تازگی منتشر شده، آمده است که نیروی هوایی ژاپن در تقابل با چین بابت تایوان طی چهار روز ۱۴۴ جنگنده خود را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «نیکی» شبیه سازی جنگی اندیشکده ژاپنی «بنیاد صلح ساساکاوا» نشان داد که  در صورت مداخله نظامی ژاپن علیه تهاجم چین به تایوان، ژاپن ۱۴۴ جنگنده و ۲۵۰۰ نظامی خود را از دست خواهد داد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول