اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استان مرکزی به قطب صنایع مرتبط با نیروگاه انرژی هسته‌ای تبدیل می‌شود/ در دولت سیزدهم در صنایع آرامش داشتیم

استاندار مرکزی گفت: با برنامه‌ریزی موفقی که با همکاری سازمان انرژی اتمی صورت گرفته استان مرکزی به قطب صنایع مرتبط با نیروگاه انرژی هسته‌ای در کشور تبدیل می‌شود.

استان مرکزی به قطب  صنایع مرتبط با نیروگاه انرژی هسته‌ای تبدیل می‌شود/ در دولت سیزدهم در صنایع آرامش داشتیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای صبح امروز با تولیدکنندگان، کارآفرینان، شرکتهای دانش بنیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی در کشور، قطب چهارم صنایع کشور، رتبه اول در صنایع ریلی، رتبه برتر در صنایع مرتبط با نیروگاه و پتروشیمی شناخته می شود و با برنامه‌ریزی موفقی که با سازمان انرژی اتمی صورت گرفته به قطب صنایع مرتبط با نیروگاه انرژی هسته‌ای تبدیل می‌شود.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی در تولید و صادرات ماهیان زینتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در صادرات غیرنفتی جز 10 استان کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های صنعت استان به دلیل حوادثی که بر صنعت کشور گذشته از جمله خصوصی سازی ناموفق بسیار آسیب دیده و پیامد این مسئله این است که در استانی که جز سه استان صنایع مادر کشور محسوب می‌شود، عمده صنایع آسیب دیده و با ظرفیت‌های بسیار پایین فعالیت دارند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه هم اکنون مجموعه صنایع استان زیر 30 درصد ظرفیت فعال هستند، گفت: واگن سازی اراک که یکی ازبزرگترین پیمانکاران کشور  و صنعت صنعت ساز کشور است در زمانی که تعداد پرسنل 4200 نفر بود اما هم اکنون که جمعیت اراک بیشتر شده اما پرسنل آن به کمتر از نصف شده است این اتفاق برای مجموعه هپکو و آذرآب نیز افتاده است.

وی  اضافه کرد: آذرآب در برخی از تجهیزات و فنی مهندسی در کل منطقه بی نظیر است؛ اخیرا بزرگترین قرارداد شرکت را با شرکت روس اتم روسیه منعقد کردیم.

مخلص‌الائمه گفت: در تلاش هستیم ظرفیت‌های خالی را افزایش دهیم که یکی از اقدامات در این راستا تشکیل ستاد مبین اقتصاد دریا در استان مرکزی است که نتایج آن به زودی قابل لمس خواهد بود.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم دولت سیزدهم ثبات و آسایش و آرامش بسیار قابل توجهی را در صنایع استان شاهد بودیم و مسائل کارگری فروکش کرده است، هرچند دشمن در تلاش است این آرامش را بر هم بزند.
 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول