اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

قاضی‌زاده هاشمی: دشمن می‌خواهد با جنگ ترکیبی ملت‌ها را خسته و مأیوس کند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌گوید: هدف دشمن این است که با تأثیر گذاشتن بر اذهان مردم منطقه آنها را از مقاومت خسته کند و کاری کند ملت‌ها از پیروزی بر دشمنان مأیوس شوند.

قاضی‌زاده هاشمی: دشمن می‌خواهد با جنگ ترکیبی ملت‌ها را خسته و مأیوس کند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری امضای تفاهم نامه شش جانبه بنیاد شهید ایران و بنیادهای شهید کشورهای لبنان، عراق، فلسطین، یمن و سوریه بعدازظهر امروز برگزار شد.

پس از امضای این تفاهم نامه قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: یک نبرد طولانی بین جبهه سلطه و پرچمداران خط توحید در جهان وجود دارد که جنگی همه جانبه و ترکیبی است.

وی با بیان اینکه این جنگ جنبه‌های مختلف اعم از نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای دارد، افزود: هدف دشمن این است با تأثیر گذاشتن بر اذهان مردم منطقه آنها را از مقاومت خسته کند و کاری کنند ملت‌ها مأیوس شوند از پیروزی بر دشمنان. اینجاست که موضوع جنگ روایت‌ها پیش می‌آید. روایتی که دشمنان روایت می‌کنند و حقایقی که واقعا رخ می‌دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: چند سال پیش بی‌بی‌سی مستندی ساخته بود در خصوص جنگ سوریه که فضای رسانه‌ای سال‌های ابتدایی جنگ را در رسانه‌های سلطه بررسی کردند. و آن هم این بود که طوری در خصوص‌حاکمان سوریه پمپاژ منفی کرده بودند که شناخت مردم را تغییر منفی دادند و همین باعث شکاف اجتماعی میان مردم شده بود و زمینه ایجاد درگیری را فراهم کرده بود.

وی گفت: بنابراین می‌بینید که جنگ روایت‌ها بسیار مهم است. یعنی اگر اخبار درست به مردم برسد خودش از جنگ پیشگیری می‌کند. اگر مردمی متحد و مقاوم باشند دشمنان وقت ایجاد درگیری نخواهند داشت.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه سیاست قدیمی دشمنان ما، تفرقه بیانداز و حکومت کن بوده، ادامه داد: دشمنان با جنگ مذهبی، قومی و … سعی می‌کنند تفرقه ایجاد کنند و بر ملت‌ها مسلط شوند.

وی بیان داشت: توطئه دشنان موجب می‌شود مردمی که هزاران سال با صلح کنار هم زندگی کردند درگیر شوند. اینجا نقش رسانه بسیار مهم و پررنگ است. ما به خاطر اهمیت این‌ موضوع با برادران‌مان در صدا و سیما و اتحادیه رسانه‌های محور مقاومت تصمیم گرفتیم در سالروز تولد امام سجاد(ع) و با کمک از شهدا یک همایش برگزار کنیم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امام سجاد(ع) رسانه کربلا بودند، گفت: امام چهارم خط کربلا و مجاهدت عاشوراییان را در طول تاریخ جاری و ساری کردند. همین کار را شهدای رسانه محور مقاومت کردند در عصر حاضر. بنابراین لازم است بیشترین همکاری رسانه‌ای را در محور مقاومت داشته باشیم.

وی افزود: ما همه ضربه خورده‌های تسلط نظام سلطه و‌ رسانه‌های جهانی هستیم. از جنگ و ترور و ناامنی گرفته تا تخریب اخلاقیات جامعه. امیدوارم خون شهدا باعث شود همکاری گسترده‌تری داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: من خوشحالم که بگویم ۱۰ مقام سیاسی از محور مقاومت در این همایش شرکت کردند که شامل یک وزیر، سه رئیس کمیسیون اعلام، چهار معاون وزیر، و سه مقام حماس و حزب الله می شود و نیز ۲۸ مقام رسانه ای و ۱۲۰ تن از خانواده شهدای رسانه محور مقاومت و ۱۵۰ خانواده شهید رسانه در ایران از حاضران این مراسم بودند.

وی گفت: تفاهم نامه‌ای هم که در این جلسه امضا شد ۵ محور دارد. اول تقویت همکاری فرهنگی مثل برگزاری نمایشگاه و همایش، دوم تبادل خدمات به خانواده ایثارگران، سوم همکاری در حوزه گردشگری دینی، باستانی و درمانی، چهارم تبادل دانشجو و استاد و پنجم بحث دوره‌های کارگاهی در خصوص ارایه بیشتر خدمات به ایثارگران است. این تفاهم نامه تا وقتی کشورها موافق باشند تمدید خواهد شد.

همچنین علی سوید رئیس بنیاد شهید فلسطین در این نشست گفت: این گونه یادداشت تفاهم همیشه به نفع خانواده شهدا و کسانی که در چنین بنیادهایی فعالیت دارند خواهد بود.

وی اظهار داشت: اصلا عجیب نیست که جمهوری اسلامی از فلسطین حمایت می‌کند. زیرا از آغاز پیروزی انقلاب امام خمینی موضعی اتخاذ کرد که هیچ‌کشور عربی چنین موضعی نداشت و آن این بود که سفیر اسراییل اخراج شد و سفیر فلسطین جایگزین شد.

سوید ادامه داد: ایشان تنها مرجعی بودند که حکم دادند بخشی از سهم خمس اختصاص داده شود به مسئله فلسطین و گفتند اسراییل یک‌غده سرطانی است. و‌ برای اینکه مسئله فلسطین در اذهان ما زنده بماند روز قدس را پایه گذاری کرد و جمهوری اسلامی هزینه مواضعی که در خصوص مسئله فلسطین داشته پرداخته است در حالی که موضعی قانونی و اسلامی است. 

احمد ذوق معاون وزیر رسانه سوریه نیز گفت: در ایران احساس می‌کنم بین خانواده‌ام هستم. من همانقدر راحتم که در سوریه راحتم. اما واجب می‌دانم از تمام کسانی که این همایش را برگزاری کردند تشکر کنم.

وی افزود: این تفاهم نامه همگام و هم تراز با توافق نامه‌هایی بوده که بین ایران و سوریه قبلا انجام شده اما نکته مهم این تفاهم نامه این است که موجب تحکیم روابط کشورهای محور مقاومت خواهد شد.

سجاد الاثناوی از رسانه‌های عراق نیز در این نشست اظهار داشت: این تفاهم نامه دومین تفاهمی هست که در حمایت از خانواده شهداست که گوشه‌ای از ارزش‌های آنان را جبران می‌کند.

وی گفت: این خون‌هایی که ریخته شده با ارزش و‌ جبران ناپذیر هستند. اما تلاش می‌کنیم شاید برکت و شفاعت شهدا را به دست بیاوریم. شهدایی که ارزشمندترین چیز خود را از دست دادند برای اینکه نقشه‌های دشمنان را از بین ببرند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول