اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

نصراللهی: رسانه ها از برجسته سازی سوژه های مثبت غفلت می کنند

رییس کمیته داوران ششمین جشنواره سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه این جشنواره از توجه ناکافی رسانه ها به‌حرفه‌ای‌گرایی و غفلت رسانه‌ها از سوژه ها و اقدامات مثبت و درخورتحسین در دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور انتقاد کرد.

نصراللهی:  رسانه ها از برجسته سازی سوژه های مثبت غفلت می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس اکبر نصراللهی با اشاره به تشدید جنگ شناختی دشمنان علیه مردم ایران و هم افزایی آنان در این زمینه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو،دهها هزار استاد و کارمند و ارتباط چهره به چهره این افراد با میلیون‌ها نفر از اعضای خانواده و دوستان خود ، شبکه ارتباطی بی‌نظیر و  ابررسانه است.

وی گفت: شبکه ارتباطی بزرگ و ابررسانه دانشگاه آزاد اسلامی درصورت سازماندهی حرفه ای و مسئولانه ظرفیت عظیم خود ، قدرت جریان سازی در مورد هر رویدادی را دارد و اگر این اتفاق بیافتد نه تنها  هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند با آن رقابت کند، بلکه شبکه ارتباطی دانشگاه آزاد به منبع اخبار علمی، توسعه‌ای و امیدبخش تبدیل خواهد شد.

وی یکی از چالش های مهم کشور را بی‌توجهی یا  توجه  ناکافی به سوژه های مثبت دانست و افزود: حال مردم ایران این روزها با تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا ،کشاندن اغتشاشات از خیایان ها به عرصه های ارزی و معیشتی و بی‌تدبیری های انباشته از گذشته ، خوب نیست و در این شرایط  رسانه ها نباید از هیچ سوژه ای مثبتی بگذرند.

نصراللهی همچنین امید را مهمترین نیاز امروز مردم دانست و گفت: رسانه ها با تغییر رویکرد و راهبرد می توانند  حتی از دل بحران و اخبار منفی، به مردم امید دهند مثلا در زمانی زلزله همه بناها جز یک خانه را ویران کرده باشد، روزنامه نگاران می‌توانند با نشان دادن تنها خانه باقیمانده این امید را به مردم بدهند که در صورت ساخت و ساز مطابق استاندارد جان آنان  و خانواده شان  از زلزله ها  حفظ می شود.

وی افزود: دشمن قوی نیست بلکه فرصت طلب است و رسانه های داخلی با ضعف در سوژه یابی ، روایت گری ، جریان سازی و نپرداختن به مسائل اصلی و راهبردی ، عملا و ناخواسته میدان را به آنان  واگذار کرده اند .

رییس کمیته داوران ششمین جشنواره سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فرایند  داوری آثار ارسالی به  جشنواره ششم قلم  گفت: داوران در این دوره از جشنواره در مرحله اولیه ، حدود 15 هزار اثر  را در 4 بخش اصلی جشنواره یعنی بخش نشریات برتر با 8 زمینه ، بخش آثار برتر با 15 قالب ، بخش فضای مجازی با 3 زمینه و بخش های ویژه با 5محور داوری کردند. در مرحله دوم  و نهایی، داوران صاحب نام  با اندوخته های تجربی و تئوریک گرانسنگ از میان 5774 اثر راه یافته به این مرحله  58 اثر و 22 نشریه( از 19 استان  و 31 واحد )را با اکثریت آراء خود به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی کردند.

به گفته نصراللهی علی رغم افزایش 36 درصدی میزان دریافت آثار این دوره نسبت به جشنواره های چهارم و پنجم، آثار ارسالی به جشنواره ، به لحاط کمی و کیفی معرف تمامی ظرفیت‌های‌رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی نبوده‌اند و با توجه به  برگزاری 5 جشنواره و همچنین آرایش جدید رسانه ای و تعدد و تکثر رسانه ها  و رقابتی و پیچیده تر شدن کار روزنامه نگاری ، در برخی بخش‌های جشنواره ، آثار دریافتی مناسب و منطبق با شاخص‌های مورد نظر داوران محترم جشنواره نبوده و نتوانسته اند رتبه های اول تا سوم را کسب کنند.

گفتنی است که حجت الاسلام والمسلمین جلیلی ، سپهر خلجی ،محمد رضا رسولی ، پیام تیرانداز ، مهناز رونقی ، مستوره عزت زاده ، فتخعلی فاخری ، اسلامی فرد ، امیراسحاق تیموری و مریم سلیمی داوران ششمین جشنواره قلم بودند.

مراسم  اختتامیه این جشنواره نیز با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول