اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگزاری ایمن چهارشنبه سوری در گنبدکاووس/ عدم ایجاد زیرساخت های لازم مهمترین عامل افزایش معتادان متجاهر است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس گفت: در زمان گذشته آئین چهارشنبه آخر سال با افروختن آتش و پریدن از آن بوده و متاسفانه امروزه این آئین به اشکال مختلف که بسیار خطرساز است برپا می شود.

برگزاری ایمن چهارشنبه سوری در گنبدکاووس/ عدم ایجاد زیرساخت های لازم مهمترین عامل افزایش معتادان متجاهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سرهنگ محمود علی فر ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: چهارشنبه سوری یک آئین سنتی بوده که از بزرگان به نسل های بعدی منتقل شده و در زمان گذشته برپایی این آئین با افروختن آتش و پریدن از آن بوده اما متاسفانه امروزه این آئین به اشکال مختلف که بسیار خطرساز است برپا می شود.

وی تصریح کرد: مسدود کردن معابر اصلی شهری، استفاده از مواد محترقه، آسیب و صدمه به شهروندان از جمله اتفاقات چهارشنبه اخر سال است. نیروی انتظامی مخالف چهارشنبه سوری نبوده بلکه با چهارشنبه سوزی و هرگونه صدمه به خود، دیگران و به ویژه فرزندان مخالف هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه برای پیشگیری از مشکلات چهارشنبه آخر سال در حوزه تولید محتوا غفلت شده است خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود روسای مراکز بهداشت و بیمارستان ها از سوانح و حوادث ناشی از اتفاقات چهارشنبه آخر سال که برای درمان مراجعه می کنند کلیپ و یا تولید محتوا تهیه کرده و برای آگاهی مردم در فضای مجازی و رسانه ها منتشر کنند. متاسفانه برخی از جوانان و نوجوانان با یک اتفاق و سهل انگاری در ایام قبل از عید تا پایان عمر عضوی از  بدن خود را از دست می دهند.

وی درباره تجهیز معابر اصلی شهر به دوربین های هوشمند بیان کرد: تجهیزات دوربین های هوشمند در مراکز راهور نصب شده و کار مخابراتی و اینترنتی آن انجام شده است. تمام تلاش ما این است که از این دوربین ها از نیمه دوم اسفندماه راه اندازی شود.

سرهنگ محمود علی فر افزود: در حال حاضر تعداد ۲۹ دستگاه دوربین هوشمند در سطح شهر نصب شده و تعداد ۹ دستگاه دیگر خریداری شده و تا پایان سال ۱۵ دستگاه دوربین هوشمند در معابر جرم خیز و ترافیکی شهری نصب و راه اندازی شده و از سال جدید اعمال قانون توسط این دوربین ها انجام می شود.

وی در ارتباط با حکم عفو از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: بسیاری از بازداشت هایی که اغلب آنها نیز با فریب دشمن وارد چرخه شدند با رافت و عطوفت مقام معظم رهبری مورد عفو و بخشش قرار گرفتند. این موضوع از طریق قوه قضائیه اجرا می شود و نیروی انتظامی در این موضوع دخل و تصرف ندارد.

علی فر با اشاره به افزایش متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر خاطرنشان کرد: عدم زیرساخت های مناسب برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر و متکدیان، مهمترین عامل افزایش این افراد در سطح خیابان ها شده است‌. متولی امر شهرداری و بهزیستی بوده و تا زمانی که زیرساخت های اولیه فراهم نشود تنها جمع آوری و دستگیری آنها کافی نیست.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول