اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اختتامیه سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی/ نخبگان برگزیده در 3 بخش معرفی شدند

مراسم تجلیل از برگزیدگان سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، بیست‌ و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم برگزار شد.

اختتامیه سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی/ نخبگان برگزیده در 3 بخش معرفی شدند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از برگزیدگان سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی، بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره جوان خوارزمی و اولین دوره جشنواره نوآوران و فناوران خوارزمی، امروز، سه‌شنبه، ۹ اسفندماه با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار گردید.

برگزیدگان دوره سی‌وششم جشنواره بین‌المللی خوارزمی

در سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی، از محمدرضا ظهیری با طرح توسعه‌ای واحد سیار مراقبت هوایی از گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و مهرداد کاتب با طرح توسعه‌ای بهینه‌سازی طراحی و ساخت شیشه‌های کابین هواپیماهای پهن‌پیکر از گروه تخصصی هوافضا در جایگاه رتبه سوم تجلیل شد.

برگزیدگان دوره بیست‌وچهارم جشنواره جوان خوارزمی

در بخش دانش‌پژوهان و فناوران بیست‌وچهارمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، گروه پژوهش‌های بنیادی تنها یک برگزیده از رتبه سوم داشت که خیبر دشتیان با عنوان طرح برگزیده حسگرهای فوتوالکتروشیمیایی برای پایش برخی گونه‌های زیستی، در گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی، این رتبه را به خود اختصاص داد.

در گروه طرح‌های کاربردی، حسن نصیری خونساری، با طرح برگزیده دستگاه آزمون تقیّد و پایداری پروتز زانو، در جایگاه رتبه دوم و نازیلا طربی با طرح سامانه اندازه‌گیری غلظت رسوب و بار عبوری در شناورهای لایروب، در جایگاه رتبه سوم گروه تخصصی مکانیک برگزیده شدند. روح‌الله خسروشاهی نیز به عنوان طرح ساخت جوهر نانو ذرات کالکوپیریت مورد استفاده در سلول‌های خورشیدی در رتبه سوم گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو مورد تجلیل قرار گرفت.

برگزیدگان اولین دوره جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی

در اولین دوره از جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی نیز شقایق وحدت با طرح شبیه‌سازی و اجرای شبکه‌های عصبی مصنوعی پرسرعت و کم‌مصرف در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و صابر علیزاده با طرح طراحی و ساخت کاتالیزورهای نانوحفره برای الکتروسنتز پیش‌ماده‌های شیمیایی در گروه تخصصی فناوری نانو به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند. جایگاه رتبه سوم نیز به دو طرح تخصصی مهندسی مکانیک با عنوان‌های سامانه فشارشکن با قابلیت تولید برق و راه‌اندازی خط تعمیر و آزمون موتور توربوفن CFM56 در سلول آزمایش به ترتیب به محققان مجتبی طحانی و عبدالعلی حیدرزاده اختصاص یافت.

در این مراسم آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور داشتند و از برگزیدگان تجلیل به عمل آوردند.

پایان پیام/ ت 1440

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول