اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بیش از 250 مجموعه آزمایشگاهی در حوزه کشاورزی و محیط زیست وجود دارد

وجود آزمایشگاه‌های دقیق با تجهیزات پیشرفته جهت پیشبرد علوم و ارتقای سطح دقت آزمون‌ها در همه عرصه‌های علمی و فناورانه از جمله حوزه علوم کشاورزی و محیط زیست ضروری است.

بیش از 250 مجموعه آزمایشگاهی در حوزه کشاورزی و محیط زیست وجود دارد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خیرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور و بهبود کمی و بهبود کیفی این خدمات، یکی از شاخص‌های پذیرفته شده جهانی برای توسعه فناوری است.

تجهیزات و ادواتی که استفاده از آنها در آزمایشگاه‌ها ضروری است و یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد تا دقت و صحت و سقم فرضیه‌ها و آزمون‌ها را ارتقا دهند. این تجهیزات آزمایشگاهی در همه عرصه‌های علمی و فناورانه کاربردی هستند.

حوزه‌هایی چون فنی و مهندسی، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوافضا، معدن، محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست فناوری و پزشکی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره. این تجهیزات بازوی توانمندی برای توسعه‌دهندگان این فناوری‌ها محسوب می‌شوند.

بر همین اساس تسهیل دسترسی به ادوات آزمایشگاهی کاربردی در کشور برای پژوهشگران، فناوران، اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و فعالان این زیست‌بوم‌ها یک ضرورت ملی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با درک آن، اقدام به اشتراک‌گذاری تجهیزات آزمایشگاهی کرده است.

اتفاقی که با همکاری 1 هزار و 494 مجموعه و به اشتراک‌گذاری 28 هزار و 926 تجهیز آزمایشگاهی میسر شده است.

یکی از حوزه‌هایی که چند سالی است با همکاری مجموعه‌های آزمایشگاهی، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها، دسترسی متقاضیان به تجهیزات آزمایشگاهی در آن تسهیل شده، حوزه کشاورزی و محیط زیست است. عرصه‌ای که در حال حاضر 6 هزار و 117 دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده دارد و 252 مجموعه آزمایشگاهی نیز در این امر مشارکت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول