اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

چراغ نماز در خانه‌ها و دلها روشن شود/ لزوم گفتمان‌سازی نماز در مراکز آموزشی

در اجلاسیه نماز شهرستان آبیک بر ترویج گفتمان نمازخوانی در مراکز آموزشی و روشن نگاه داشتن چراغ نماز در خانه ها و مدیریت استعدادها تاکید شد.

چراغ نماز در خانه‌ها و دلها روشن شود/ لزوم گفتمان‌سازی نماز در مراکز آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، اجلاسیه نماز پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استان قزوین و آبیک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین در این اجلاسیه اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای نماز و توسعه آن در جامعه باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی کرد که از جمله برنامه‌های کوتاه مدت می توان به شناسایی تمامی ظرفیت ها در دستگاه ها و به کارگیری آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بالاترین رشد و شکوفایی این است که برای رضایت قلبی امام زمان (عج) و استفاده از ظرفیتها در راستای ترویج فرهنگ نماز باید گام برداریم، افزود: یکی از مطالبه های مقام معظم رهبری، روشن کردن چراغ نماز در دلهاست که موظف هستیم برای رضایت الهی تقرب به خدای متعال خشنودی قلب امام زمان عجل الله برای ترویج فرهنگ نماز تلاش کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه در خیلی از خانه ها چراغ نماز روشن نیست، تصریح کرد: ممکن است در خیلی خانه ها هم چراغ نماز روشن باشد اما در دلها، چراغ نماز روشن نباشد که باید همه تلاش کنیم چراغ نماز در دل ها روشن شود چرا که در این صورت است که انسان می تواند از گناهان و ارتکاب جرم دوری کند.

موسوی افزود: نماز باید انسان را از فحشا و منکر باز دارد چراکه طبق قول حجت الاسلام قرائتی، اگر نماز انسان را از گناهان باز ندارد و چراغ نماز در دل روشن نشود بذر نماز پوچ است.

وی ادامه داد: اگر نماز در جامعه ترویج یابد و هزینه‌هایی که برای مبارزه با جرایم می شود برای  پیشگیری هزینه شود، مطلوبتر است. در فرمایشی از امام راحل آمده است: بیشتر کسانی که در زندان گرفتار می شوند اهل نماز نیستند که باید گفت بهترین گزینه برای پیشگیری از جرم، نماز و اقامه آن است چرا که اگر فریضه نماز در جامعه پررنگ شود علاوه بر کاهش کار  نیروی انتظامی و دادگاهها و خلوت شدن آنها،  زمینه برای دفاع از وطن مستعد می شود و به سپاه کمک خواهد شد.

تصور دین برای آخرت، اشتباه است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در این اجلاسیه دین را به معنای بابرنامه زندگی کردن و آدم حسابی بودن و دادن مهارت خودکنترلی به انسان دانست و اظهار کرد: زاویه تبلیغ نماز از دیدگاه لذت برای مردم به ویژه نوجوانان اشتباه است چرا که نماز قبل از اینکه لذت داشته باشد برای خودکنترلی و مودب شدن انسان است.

وی با بیان اینکه نماز انسان را قوی، منظم، مقید، دقیق کرده و استعدادهای انسان را مدیریت می کند و انسان را به مقام های بالا می رساند، افزود: تقوا، تعریفی فراتر از ایمان است و دقیق ترین معنا در فارسی در برابر تقوا، مراقبت است یعنی نماز بیش از آنکه لذت ظاهری به انسان دهد انسان را اهل مراقبت و نظم و دقت می کند و با دادن چه اعتماد به نفس، انسان را موفق و موید می کند.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: اساساً دین برای دنیا است و اگر دنیا را آباد کند برای آخرت هم نمره محسوب می شود بنابراین، اینکه تصور می شود دین برای آخرت است، اشتباه است.

حسینی میرامینی اضافه کرد: انسان هایی موفق هستند که توانایی کنترل گرایشهای خود را دارند و می توانند با داشتن اعتماد به نفس قوی، از استعدادهای خود به نحو احسن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که توانایی مدیریت استعداد و خودکنترلی ندارند و نمی‌توانند استعدادهای خود را مهار کنند به دلیل نداشتن نفس قوی نمی توانند موفق شده و به جایی برسند.

لزوم گفتمان سازی نمازخوانی در مراکز آموزشی

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک هم در این اجلاسیه بر ترویج گفتمان نمازخوانی در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها و... گفت: هر قدر نمازخوانی و فرهنگ دینی در جامعه تقویت شود از تکالیف مسئولان در حوزه امنیتی در شهرستان آبیک کاسته می شود.

وی افزود: در بسیاری از زمینه ها و ظرفیت ها به جای اینکه از آنها در داخل نظام بکار گیریم در اختیار کشورهای غربی و دشمنان قرار می گیرد که لازم است بدانیم دشمنان با استفاده از تبلیغات علیه فرهنگ دینی، به دنبال پیاده کردن شرارتهای خود علیه نظام و مردم و ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم هستند.

در پایان اجلاسیه، از فعالان نماز در حوزه های دانش آموزی، دانشجویی، ادارات، مجتمع های بین راهی و هیئت امنای مساجد تجلیل شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول