اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وجود ۱۱۶ نقطه حادثه خیز در لرستان/ رفع مشکلات حادثه‌خیز نیازمند عزم جدی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه ۴۲ نقطه پر تصادف و ۷۴ نقطه دارای تصادف در استان وجود دارد، گفت: در مجموع ۱۲۶ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است.

وجود ۱۱۶ نقطه حادثه خیز در لرستان/ رفع مشکلات حادثه‌خیز نیازمند عزم جدی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی شیروانی امشب در جلسه شورای راهبری‌کاهش ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تردد در محورهای آزاد راه، چهار خطه، راه‌های اصلی، فرعی و مابقی مربوط به راه‌های روستایی است، عنوان کرد: ما در استان ۴۲ نقطه پر تصادف و ۷۴ نقطه دارای تصادف داریم، در مجموع ۱۲۶ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰، ۳۲۴ فوتی ناشی از تصادف داشته‌ایم،این در حالی است که این آمار امسال به ۳۵۳ فوتی افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر اینکه رفع نقاط حادثه خیز نیازمند عزم جدی است، گفت: پیشنهاد من این است که اعتبار یکسال راهداری صرفا به رفع نقاط حادثه خیز اختصاص پیدا کند.

شیروانی بیان کرد: حوزه معاونت راهداری در طرح ملی امسال و سال گذشته ۵۲۰ میلیارد تومان قرار داد منعقد کرد که ۲۵۰ میلیارد تومان آن جذب شد، همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد ایمنی در راستای نصب نیوجرسی و حفاظ‌های میانی نیز منعقد شده است.

وی گفت: ما در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرستان‌ها نیز اقداماتی از جمله روکش آسفالت گردنه هیراب و خروجی آزاد راه خرم‌آباد- اراک تا ابتدای آزاد راه خرم‌آباد - پل زال را در دستور کار قرار داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: آمادگی داریم به صورت مشترک با شهرداری روکش آسفالت انجام دهیم.

شیروانی افزود: برای ایام نوروز دو پایگاه را در آزاد راه خرم‌آباد - اراک و ابتدای پل زال ایجاد می‌کنیم، اعتبار مورد نیاز هم ابلاغ و تامین شده است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ۱۷۳ اتوبوس ، ۵۲۵ مینی بوس و ۷۰۷ سواری در قالب ۸۳ شرکت حمل و نقل مسافربری کار جابجایی مسافران را در استان انجام می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول