اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کمک 200 میلیاردی یک خیر به راه اندازی یک دانشگاه

جذب کمک ۲۰ میلیارد تومانی خیرین، منجر به ساخت دانشگاه آزاد مرکز جناح و مدرسه در حاجی آباد شد که هم اکنون آماده افتتاح است.

کمک 200 میلیاردی یک خیر به راه اندازی یک دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد حسین رنجبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان امروز در نشست شورای اداری دانشگاه آزاد اظهار کرد: بخش بزرگی از جامعه توسعه و پیشرفت خود را مرهون فعالیت‌های دانشگاه آزاد است و طبق بررسی های انجام شده در استان هرمزگان حدود ۷۰ درصد شاغلین در صنایع، معادن، ادارات، سازمانها و نهادها از دانش آموختگان این دانشگاه هستند و یا یک مقطع دانشگاهی خود را حداقل در این دانشگاه گذرانده اند.

وی با اشاره به گستردگی واحدها و مراکز دانشگاهی در این استان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین موسسه آموزش عالی استان از پارسیان در غرب استان تا منطقه بشاگرد به عنوان محروم ترین، نقطه کشور در شرق و از شمال از منطقه حاجی آباد قطب خرمای پیارم کشور تا جنوبی ترین نقطه ها یعنی قشم و کیش  به یمن پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت موسسه آموزش عالی برخوردار شد و توانست رشد چشمگیری را به واسطه خدمات دانشگاهی داشته باشد.

رنجبر ادامه داد: این دانشگاه با ۱۸ واحد و مرکز، ۲۹۸ عضو هیئت علمی  تمام وقت، دارای  ۵۲۱ رشته از مقطع کاردانی تا دکتری و همچنین دارا بودن  ۳۱۰ هکتار زمین، مجهز به فضاهای آموزشی، پژوهشی و علمی کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد در سطح کشور و همچنین کسب رتبه اول آموزشی از افتخارات این دانشگاه است.

وی از تعامل خوب و موثر دانشگاه آزاد با صنایع خبر داد و گفت: با توجه امضای تفاهم نامه های متعدد و  اعتماد صنایع به این دانشگاه بسیاری از هزینه های جشنواره عصر امید توسط صنایع پرداخت شد و راه اندازی آزمایشگاه متالوژی و بخش های دیگر فنی و مهندسی با سرمایه گذاری بخش صنعت در حال انجام است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به طرح های پژوهشی در حال اجرا در استان هرمزگان گفت: عمده مسئولیت این طرح ها به دلیل توانمندی بالا به اساتید این دانشگاه واگذار شده است.

محمد حسین رنجبر از نو سازی ناوگان حمل و نقل، تبدیل به احسن دارایی ها و جذب کمک های خیرین نیز خبر داد و افزود: به دلیل ضرورت در انجام امور دانشگاه، ناوگان حمل و نقل نوسازی شد و دارایی های این دانشگاه با تدبیر به احسن مبدل گشت و جذب کمک ۲۰ میلیارد تومانی خیرین، منجر به ساخت دانشگاه مرکز جناح و مدرسه در حاجی آباد شد که هم اکنون آماده افتتاح است.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول